Logo Nový opatovLogo Reflecta Development



Zeptejte se nás

Rádi na Vaše dotazy odpovíme.


Předmět


Email


Váš dotaz

Archiv dotazů

5.5.2016
Na Opatově a v přilehlých ulicích a vůbec obecně na Praze 11 jsou zapotřebí plochy pro parkování vozidel a parkovací domy. Váš projekt s vašimi kumpány by ještě více zkomplikoval situaci obyvatelům Prahy 11 na úkor businessu. Pod dostavbě budovy Skanska, zprovoznění fotbalového hřiště a postavení dalšího bytového komplexu je přímo tragické někde zaparkovat a to v novém bytovém domě Opatov ještě nejsou nájemníci. Takže referendum a vsadím se, že nikdo nechce váš projekt z obyvatel P11. Máme rádi zeleň a ne samé betonové plochy, které tam teď již vznikly. Co vy na to?
Břicháček

Vážený pane Břicháčku,

souhlasím s Vámi, že parkování je obecný problém. Dá se s ním ale pracovat např. po vzoru vyspělých evropských metropolí (parkovací zóny, výstavba parkovacích domů, upřednostňování hromadné městské dopravy atp.), to ovšem záleží na rozhodnutí vedení města nikoli na jednom vlastníkovi pozemku byť je to developer.
Současný stav je zhoršen i tím, že v okolí Opatova hojně parkují auta ze Středočeského kraje. Na Opatově dosud neexistuje legální kapacitní parkoviště P+R.
I přes naší letitou snahu objekt P+R podpořit nenacházíme zásadní oporu u vedení města.
Zkuste se na problém podívat ještě jinou optikou: Na Jižním Městě žije cca 80 tis. obyvatel, většina z nich pro parkování využívá zadarmo pozemky města (parkovací domy jsou hrazené z peněz všech daňových poplatníků), my parkovací stání pro uživatele našich objektů postavíme na svých pozemcích na své náklady a to v dostatečném množství.

Nevíme koho míníte „našimi kumpány“, takže na Vaší výtku nemůžu reagovat.

V minulých letech jsme uspořádali několik veřejných prezentací projektu.
Pokud bych měla shrnout výsledky, tak většina obyvatel JM o projekt nejeví ani pozitivní ani negativní zájem, soudě dle účasti.
Jeden tábor je „proti“ a druhý proměnu Opatova vítá. Jsem přesvědčena, že výsledek referenda by nebyl tak jednoznačný jak předpovídáte.

Nejsme nějací fanatičtí milovníci betonu, zeleň má rád asi každý, ale je rozdíl v jakém kontextu a v jaké kvalitě je pro nás ve městě ještě přínosem.
Nový Opatov byl od založení Jižního Města plánován pro městské centrum. V územním plánu hl. m. Prahy jsou tyto pozemky určené už historicky pro zástavbu. Proto tam je koneckonců stanice metra. Co se týká zeleně, vidím to spíše tak, že každých 14 dní odklízíme příbytky bezdomovců, černé skládky, nespočet injekčních jehel po narkomanech…
Kvalitní veřejný prostor není jen zeleň, ale je to především místo, kde se chtějí lidé setkávat, posedět, zdržovat se, mít možnost za něčím atraktivním přijít, vnímat pocit, že jsou součástí živého prostředí atd… a to dnešní Opatov není.

Mimochodem, pokud by Vás sídlištní problematika zajímala, zasílám odkaz na jednu komplexní publikaci (nenapsali jí developeři)
https://view.publitas.com/archwars/01/page/24

Pokud budete mít jakékoli dotazy nebo připomínky, neváhejte se na nás obrátit.
(Váš uvedený email nebyl správný, proto jsme vám na něj nemohli zaslat odpověď )

14.2.2016
Dobry den, sleduji projekt Novy Opatov od sameho zacatku a dost mu fandim. Chapu, ze soucasna politicka scena neguje vse, co zapocalo pred jejich nastupem. Muzete vsak nastinit dalsi kroky, ktere planujete? Je sance ze se zacne stavet alespon nektera cast do dvou let? Dekuji Jan Novak.

Je to pravda, současné vedení MČ Praha 11 není nakloněno zástavbě na Opatově a pokud víme, tak ani dalším developerským projektům, které jsou na tomto území plánovány.
I přes naše četné snahy najít kompromisní řešení jsme u MČ nenašli žádnou podporu. Bohužel to pro Opatov znamená, že setrvalý stav bude pokračovat. Dál bude území časem degradovat a žádné investice do území Jižního Města v krátkém horizontu nedoputují. Pozitiva, které jsou s takovou výstavbou ve městě obecně spojována jako je regenerace a oživení města, vznik pracovních příležitosti, podpora kultury….atp jsou dnes převálcovány tvrzením, že developer je zločinec, který do místa přivede dopravu a pokácí strom.
I přes tyto populistické teze MČ jsme rozhodnutí v naší práci pokračovat.
Projekt bude rozdělen do fází, první fáze bude zcela v souladu s dnešním platným Územním plánem, který připouští výstavbu 100.000 m2 hrubých podlažních ploch.
Časový horizont je dnes obtížné stanovit, ale pokud se podaří projekt prosadit a získat veškerá povolení, jedná se o rok 2020 pro první etapu.
Ve druhé fázi, která bude cca za 10 let, budeme realizovat to, co nám v budoucnu platné normy dovolí.


4.1.2016
Území je sice v současné době zpustlé, ale jeho zabetonování výškovými budovami, plnými kanceláří, nelze nazvat revitalizací. Vysoká dopravní zátěž se po zprovoznění jistě nesníží. Peníze se někam investovat musí, že? Park nebo jiná upravená plocha bez kanceláří je však nerozmnoží....

My zastáváme názor, že na stanici metra, kde je největší koncentrace lidí, má být kapacitní zástavba a moderní dopravní terminál. Zajištění pozemků pro náš projekt financujeme bankovním úvěrem, který musíme splácet. Z uvedených důvodů připravujeme investiční výstavbu v souladu s Územním plánem hl. m. Prahy a Zásadami územního rozvoje. V těchto dokumentech je předmětné území určené k zastavění. Pro parkovou zeleň jsou vymezené jiné (vhodnější) plochy. Územně-plánovací dokumenty jsou veřejné, můžete se s nimi seznámit. Náš projekt zahrnuje šest objektů s podzemním parkováním, nové komunikace, úpravu stávajících křižovatek, nové náměstí, revitalizaci Chilské ulice, nový dopravní terminál s bezbariérovými přestupními vazbami, nové chodníky, cyklostezky, veřejnou zeleň směrem ke starému Chodovu atd.

15.10.2015
Dobrý den. Chtěl jsem se zeptat. Kdy se konečně začne stavět. Ten každodenní smrad a špína je ostudou.

Dobrý den,
děkujeme za povzbuzení a pozitivní ohlas.
Také bychom rádi začali stavět a uvědomujeme si, že stav území je tragický. Bohužel situace je taková, že současné vedení MČ Praha 11 se zástavbou Opatova nesouhlasí a všemožně blokuje naše kroky.
V březnu 2015 jsme podali na úřad architektonickou studii 1. etapy zástavby k vyjádření, opakovaně nabízeli jednání, na kterém bychom záměr blíže představili, vyslechli si požadavky a snažili se najít kompromis. Pan starosta se ale s developery nechce vůbec bavit. Bylo nám řečeno, že prioritou P11 je stavět občanskou vybavenost a ochraňovat zeleň. Dále zazněl požadavek na projednání záměru s občany, ve Výborech a Komisích Prahy 11 a následně že se k němu vyjádří Rada MČ Praha 11. Požadavky na projednání jsme splnili, ale Rada do dnešního dne nezařadila tento bod na program jednání...
Nelze vyvíjet tak zásadní projekt bez základní spolupráce nebo alespoň komunikace s vedením MČ o principiálních bodech.


5.8.2015
Dobrý den,

kde se dá nahlédnout na vizuální podobu prosím?

Michail Klympuš

jednu vizualizaci, situaci a půdorysy 1. etapy najdete na našem webu http://www.novyopatov.cz/galerie.php?i=27


28.7.2015
Dobrý den!
Místo sice potřebuje revitalizaci, ale není zde potřeba dalších budov. rozhodně NE kancelářské prostory! Takové se realizují všude po Praze - např. hnus Chodov, N. Butovice, Radlická.
Revitalizujte, a tedy vybudujte zde park nebo sportoviště, zmodernizujte zastávky, zvyšte komfort cestujících čekajících na příměstské autobusy, ale neničte území, ač zarostlé náletem, betonovou zástavbou. Pár stromů, které mezi věžáky zasadíte, prostředí nezachrání. Děkujeme. Zápotocká s rodinou, P11


Dobrý den,

děkujeme za Váš podnět.

Naše společnost se zabývá investiční výstavbou, která je hrazenou převážně z bankovních úvěrů. Jistě chápete, že není možné vybudovat (na našich pozemcích) pouze park, zastávky MHD a veřejné prostory za desítky miliónů Kč a nemít potom z čeho ty peníze bance vracet. Připravujeme v několika etapách výstavbu kancelářského areálu, což zahrnuje kompletní revitalizaci celého území včetně nových komunikací, pěších tras, cyklostezek, dále nové centrální náměstí u stanice metra, modernizaci autobusových zastávek s novými výtahy a eskalátory, park při západní straně území a další výsadbu zeleně např. podél ulice Chilské.

Pokud Vám jde o revitalizaci majetku a pozemků města, obracejte se na radnici a úřad MČ Praha 11 a hl. m. Prahy, Dopravní podnik a další instituce, které hospodaří s veřejnými prostředky.


22.4.2015
Chtěla bych se jen zeptat, kdy se začne stavět nebo jestli už ten výplod chorobného mozku někdo zrušil.
Příprava "výplodu chorobného mozku" pokračuje. Zpracováváme dokumentaci pro 1. etapu, zahájení výstavby předpokládáme v r. 2017.

20.4.2015
dobry den chci se zeptat kdy a jestli se vubec bude tento projekt stavět .Je znamo že starosta je mč prahy 11 je velmi trvdě proti tomuto projektu a podal i snad tresní oznamení děkuji za odpověd řiha
Jednání o projektu NOVÝ OPATOV s novým vedením Prahy 11 probíhají od února. S panem starostou bylo domluveno, že projekt se bude prezentovat veřejnosti v rámci pravidelného setkání vedení MČ s občany. To proběhlo dne 10.3. v ZŠ Chodov. Dne 1.4. byl Opatov zařazen na jednání Výboru pro územní rozvoj a životní prostředí ZMČ P11. Dále záměr projedná Rada MČ P11 (v dubnu nebo na přelomu dubna a května) a závěrem také Zastupitelstvo Prahy 11 a to na svém dubnovém nebo květnovém zasedání.

My jsme projekt v souladu s vydaným stanoviskem EIA zredukovali a nyní prezentujeme a chceme projednávat pouze 1. etapu, která představuje objekty nejblíže ke stanici metra (v příloze posílám vizualizaci - pohled od západu směrem na východ). Další vývoj nelze předpokládat, protože se v Praze připravuje nový územní plán, který by měl platit od r. 2020 a novelizací procházejí některé další klíčové vyhlášky a zákony.

Máte pravdu, že pan starosta má k projektu spíše odmítavý postoj, což je škoda, ale dá se říci, že na vydání územního rozhodnutí jeho postoj nemusí mít vliv. Snažíme se, aby se podařilo najít s Prahou 11 společnou cestu k proměně Opatova, protože pro Prahu 11 se jedná o klíčové rozvojové území a byla by škoda "válčit". Podle našeho názoru lokalita na svou příležitost již 25 let čeká a je škoda, že to tam stále vypadá tak tragicky. Nová radnice se musí rozhodnout, jestli chce teď 4 roky pouze kritizovat kroky předchozího vedení a všechno blokovat a nebo jednat, komunikovat, hledat kompromisy a aktivně se postavit k problémům, které nejen Opatov má (např. majetková rozdrobenost pozemků, dopravní obsluha, neoprávněný provoz P+R na soukromých pozemcích, absence vybavenosti a služeb, bariérové přestupní vazby v dopravním terminálu, nedůstojný veřejný prostor...) a nastartovat tak proměnu významné rozvojové lokality na JM.


30.3.2015
12.11.2014 - je můj příspěvek a Vážený pane, tedy ani Vaše pohlaví neznám ale budiž... Je mi srdečně jedno co si myslíte o společnosti, která chystá projekt Nový Opatov, ale laskavě jim nepřisuzujte můj příspěvek, na to si svého názoru moc cením aby ho nějaký BůHVÍKDO jakýmkoli způsobem přisuzoval druhým a ještě ve smyslu že si tím snad pomohou!?! Vám se snad Opatov líbí ? Já k němu mám vztah, protože jsem se na Jižňáku narodil a právě proto doufám, že nebude další léta chátrat jako doteď, dvakrát denně vestibulem procházím z práce a do práce a je to zoufalý. Dneska jsem stál frontu na dobití Opencard a při čekání jsem se detailně rozhlížel a řeknu Vám, že až Vám to váženej spadne na hlavu, nebudu se divit. A budu se opakovat ale co bych dal za proměnu Hájí! Nechápu ani názory proti OC Chodov, sice 90% tvoří hadrárny ale těch pracovních míst, image lokality a vůbec proměna okolí, kdo znal stanici metra a okolí před postavením centra Chodov, ten musí pochopit že to bylo to nejlepší co tam udělalali. S pozdravem Kočí (Pro anonyma, aby se měl o koho opírat!!!)


4.3.2015
Dobrý den,

uznávám, že současné prostředí kolem stanice Opatov je nevábné, částečně i proto, že se nechalo dokonale zpustnout. Proto si myslím, že zde může daný projekt prospět. Mám však obavy, že zmizí sice ne příliš vábné prodejny, ale kde dostanu zboží denní potřeby a potřebné služby (prodej dobrého pečiva - ne babišovský chléb, čerstvé maso a zelenina, papírnictví, oprava obuvi a kopie klíčů, čistírna, papírnictví, galanterie, buffet, knihkupectví, atd.) a namísto nich vznikne něco jako nový Chodov, nebo Butovice, kde 90% budou tvořit tzv. hadrárny, tedy prodejny s textilem a jedna velkoprodejna Albert, se svým stále "standardním" sortimentem. Bohužel váš projekt asi těžko ovlivní, co se bude v nových objektech prodává.


Dobrý den,

projekt NOVÝ OPATOV připravujeme na volných pozemcích na západní straně ul. Chilské. Rekonstrukce stanice metra není součástí našeho projektu, proto se nemusíte obávat zásahů do obchodních jednotek v podchodu. Současní provozovatelé obchodů mají uzavřený smluvní vztah s Dopravním podnikem hl. m. Prahy.

V rámci našeho projektu chceme vybudovat bezbariérová propojení mezi úrovní podchodu a úrovní autobusového terminálu na západní straně ul. Chilské a modernizovat a zkapacitnit autobusové zastávky. Připravujeme demolici stávající betonové spirálové pěší rampy a její nahrazení schodištěm, eskalátorem a výtahem. To vše se odehraje bez omezení provozu metra a při zachování obchodní vybavenosti v podchodu.

Souhlasíme, že prostředí podchodu a okolí stanice je nevábné a toto frekventované místo si zaslouží 25 let po revoluci razantní proměnu. Naší snahou je vytvořit u výstupu z metra směrem na starý Chodov hezké náměstí se zelní a lavičkami, revitalizovat úsek Chilské ulice a doplnit chodníky a stromy. Plánované budovy, jejichž hlavní náplní budou kancelářské prostory, budou mít živý parter s nabídkou obchodů a služeb, v místě přibydou nové kavárny, restaurace, klientská centra, pobočky bank apod. Jednáme rovněž s provozovateli hotelových řetězců. Neplánujeme nákupní centrum typu Centrum Chodov apod.



20.2.2015
Dobry den,

Chtel bych se Vas zeptat na aktualni informace okolo projektu.
Jak to vypada s posouzenim EIA a jak to vypada s vedenim Prahy 11.

Dekuji Novak, Praha 11

Stanovisko EIA bylo vydáno dne 30.1.2015 se závěrem, že záměr NOVÝ OPATOV je přijatelný z hlediska jeho vlivů na životní prostředí ve "variantě 100". To znamená, že souhlasné stanovisko bylo vydáno na zástavbu s kapacitou 100.000 m2 hrubých podlažních ploch (HPP), což je v souladu s územním plánem hl. m. Prahy z r. 1999 (kódy míry využití území v plochách SMJ jsou E - F - E). Jinými slovy: NELZE (bez nového procesu EIA) připravovat zástavbu v námi plánované "variantě 165" s kapacitou 165.000 m2, což by bylo v souladu s vydanou úpravou územního plánu U 0968 z prosince 2013 (kódy míry využití území v plochách SMJ upraveny na G - I - H).

Stanovisko EIA posílám v příloze, s dalšími souvisejícími dokumenty se můžete seznámit tady http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA845

První větší jednání o Opatovu s vedením MČ Praha 11 se uskutečnilo dne 19.2.2015. Na tomto jednání bylo domluveno, že projekt se bude prezentovat veřejnosti v rámci pravidelného setkání vedení MČ s občany. Pravděpodobně to bude dne 10.3. v ZŠ Chodov, pozvánka bude zveřejněna na webu MČ Praha 11. Poté bude projekt zařazen na jednání Výboru pro územní rozvoj a životní prostředí ZMČ P11 (pravděpodobně 1.4.), dále záměr projedná Rada MČ P11 a závěrem také Zastupitelstvo a to na svém dubnovém nebo květnovém zasedání.


12.2.2015
Dobrý den,

Řekl bych, že by bylo slušné si sem nedávat sám sobě příspěvky, viz ze dne 12.11.2014

Je to TRAPNÉ A DO OČÍ BIJÍCÍ

Přeji pěkný den

Dobrý den,

děkujeme za anonymní názor z anonymní adresy... Řekla bych, že by bylo slušné se příště podepsat. JE TO TRAPNÉ.
Asi Vás zklamu, ale dotaz/podnět přesně ve znění uvedeném na webu jsme obdrželi dne 12.11.2014. Nemáme potřebu sami si posílat příspěvky, na to jsme pracovně dost vytížení.
Kontaktuji odesílatele, jestli by mu nevadilo, že bych Vám předala na něj kontakt, abyste si mohl/mohla informaci ověřit.


12.11.2014
Poprvé když jsem četl "tenkrát" článek o projektu Nový Opatov, byl jsem nadšený. Žiju tady 20 let a popravdě, uvítal bych i proměnu lokality metra Háje. Z dnešního pohledu jsem zklamán těmi, jež protahují povolení a veškerá řízení a přímo znechucen těmi co tu uvádí "nechte nám ten kousek starého chodova". Vážení občané, nehodlám už procházet metrem Opatov, kde je směšná vývěska "Obchodní centrum" a nakoupit si můžu ledatak v alá komunistické prodejně potravin, chodit kolem starodávné jídelny, kde za výlohou žvýkají lidé, jímž vidíte až do krku, kde namísto pořádných specializovaných prodejen najdu Ruské speciality a navíc to všude páchne močí a holuby tu mají přímo žně. Čekám kdy mi přístřešek Opatovského nádraží spadne na hlavu. A nedejbože čekat na autobus o půlnoci, to aby člověk držel mobil a čekal kdy dřív nebo později zavolá policajty, co tam se schází za lidi. Probuďte se! Opatov dostane novou tvář, opět se na desítky let omladí a spousty lidí zde najdou novou práci. Už se nemůžu dočkat až bude hotovo a společnosti Reflecta vzakzuji: Líbí se mi že to nevzdáváte, fandím Vám a budu nadšenej až tady objevím články a fotky z prvních začátků stavby Nového Opatova. Hlavně doufám že povolí i tramvaj, kéž by, spojení je tu mizerný.
Dobrý den,

děkujeme za Váš zájem a vážíme si vyjádření podpory. Souhlasíme s Vaším názorem, že současný stav Opatova je tragický a tento stav je dlouhodobě neudržitelný. Přiznáváme, že povolovací proces pro náš projekt je zdlouhavější než jsme předpokládali, ale nic nevzdáváme! Situaci komplikují některé legislativní změny, změny v pořizování Územního plánu Prahy a rovněž personální nestabilita ve vedení města a některých klíčových organizací (Dopravní podnik hl. m. Prahy apod.).
V průběhu listopadu očekáváme vydání stanoviska EIA, čímž bude završen několikaletý proces posuzování vlivu projektu na životní prostředí. Podmínky, které budou v tomto stanovisku obsaženy a které pro nás budou závazné, zapracujeme do dokumentace a budeme intenzivně pokračovat v projednávání tak, aby mohlo být zahájeno územní řízení na jaře 2015. Důležité také bude, jak se k projektu postaví nové vedení MČ Praha 11.
Pevně věříme, že se podaří tramvaj na Jižní Město přivést. Tramvaj podporujeme, s jejím budoucím vedením v území náš projekt koordinujeme, ale tramvajová trať je akcí a investicí Dopravního podniku a HMP, proto reálnost a načasování její realizace nemůžeme nijak ovlivnit.


7.11.2014
Dobry den,
chtel bych se Vas zeptat - zda muzete na stranky napsat nejake novejsi informace.

Posledni dotaz je z kvetna a vypada to, ze se okolo stavby nic nedeje. Dekuji moc a na shledanou

8.7.2014 proběhlo veřejné projednání EIA. Nyní jsme v situaci, kdy se celý proces posuzování vlivu projektu na životní prostředí blíží po 2 letech k závěru. Do konce listopadu očekáváme vydání stanoviska EIA. Podle podmínek, které bude toto stanovisko obsahovat a které budou pro další vývoj projektu závazné, se budeme dále rozhodovat, jak budeme projekt dále vyvíjet. Máte do jisté míry pravdu, že se v posledních měsících nic dramatického neděje, protože pokračovat v projektování a projednávání projektu s úřady bez znalosti limitujících faktorů by mohlo být zbytečné a matoucí. Rovněž jsme čekali na stabilizaci politické situace po volbách jak na Praze 11, tak na MHMP. Předpokládám, že během následujících 2 měsíců se opět příprava projektu rozběhne naplno.

21.5.2014
Dobrý den.
Chtěl jsem se pouze zeptat / po přečtení Vašich odpovědí cca 2 roky zpět/.. jaká je současná situace a výhled do budoucna ?

Dobrý den,

jsme stále v přípravné fázi, kdy zpracováváme dokumentaci k územnímu rozhodnutí a obstaráváme stanoviska dotčených orgánů státní správy a všech potřebných organizací. Z pohledu získaných povolení ke stavbě tedy k žádnému významnému posunu nedošlo. Nadále pokračuje proces EIA, ve kterém se posuzuje vliv projektu na životní prostředí. Veřejné projednání (jedna ze závěrečných fází procesu EIA) by se mělo uskutečnit v červenci/srpnu. Přesný termín bude zveřejněn odborem životního prostředí magistrátu hl. m. Prahy.
Ohledně otázky harmonogramu nemůžeme zaručit konkrétní termíny, nicméně očekáváme vydání územního rozhodnutí do konce letošního roku, stavbu bychom pak zahájili v roce 2016.


13.3.2014
Dobry den,
Vas projekt bedlive sledujeme, ale jak bylo okolo navrhu rusno a v novinach se objevovalo mnoho clanku, tak nyni se alespon navenek delsi dobu nic nedeje. Muzete nam zaktualizovat nejaky harmonogram. Planujete zase najeka dalsi obcanske sezeni?
Dekuji

Dobrý den,

děkujeme za Váš zájem o projekt NOVÝ OPATOV.

Máte pravdu, že články v novinách už se nějakou dobu neobjevily, ale příprava projektu nepřetržitě naplno pokračuje. Mediální ticho je možná způsobeno tím, že novináři si vybírají náměty na články tak, aby informace byly pokud možno "bombastické až skandální", naprosto aktuální a nebo vztažené k nějakému klíčovému usnesení Rady hl. m. Prahy nebo ZHMP. Například informaci o tom, jak jsme v lednu vyčistili pozemky na Opatově a odvezli z nich tunu(!) novoročního odpadu, který tam zanechali občané, nepovažují novináři za dostatečně zajímavou k otištění...

Dojem že se "nic neděje" může být také způsoben probíhajícím procesem EIA, kdy je z naší strany vše zpracováno a odevzdáno a čekáme, jak to úředníci a odborníci vyhodnotí. Do doby než budeme znát závěry EIA, není co zveřejňovat a také není efektivní snažit se projekt posouvat příliš dopředu.

Aktuální harmonogram vychází z předpokladu, že koncem března bude zveřejněn posudek EIA, na přelomu dubna/května bude veřejné projednání a v červnu bude závěr procesu EIA. Následně bychom v létě podali žádost o zahájení územního řízení. Koncem roku by mohlo územní rozhodnutí nabýt právní moci. Zároveň zahájíme zpracování dokumentace pro stavební povolení pro 1. Etapu (objekty 4 a 5, jižně od stanice metra). Koncem roku 2015 by mohly být zahájeny přípravné terénní práce a v r. 2016 naplno výstavba 1. Etapy. Průběžně se také věnujeme koncepčnímu řešení celé lokality Opatova, především usilujeme o rekonstrukci stanice metra a vznik kapacitního parkoviště P+R. Sledujeme také přípravu tramvajové trati.

Co se týče veřejných prezentací, tak zatím nemáme nic konkrétního v plánu. Čekáme na stanovený termín veřejného projednání EIA. Dle tohoto termínu zvážíme, jestli zopakujeme loňskou informační kampaň u stanice metra o kterou byl velký zájem. Zároveň jsme kdykoliv připraveni projekt představit a odpovědět na dotazy, pokud by byl ze strany občanů nebo různých občanských a politických uskupení zájem, určitě se na nás obraťte. Dlouhodobě nabízíme diskuze v menších skupinách u nás v kanceláři nebo dle domluvy v prostorách na Praze 11. Už jsme prezentovali pro cca 100 lidí v jídelně ZŠ Květnového vítězství a několikrát ve vinárně U Papežů vždy pro 10-50 lidí. Je možné domluvit se i na úplně individuální schůzce. Několik občanů již tuto možnost využilo a přišlo k nám debatovat


12.2.2014
Dobrý den,
ráda bych se informovala, kdy se bude uzavírat stanice Metra Opatov a jak bude řešena doprava v průběhu jeho uzavření.
Děkuji


Kvůli výstavbě projektu NOVÝ OPATOV se stanice metra zavírat nebude. V tisku se před časem objevily zavádějící informace. Příprava projektu je nyní ve fázi procesu EIA a projednávání Dokumentace k územnímu řízení, to znamená, že přípravné práce v území budou zahájeny nejdříve v polovině roku 2015. Rádi bychom, aby první etapa výstavby zahrnovala také modernizaci autobusového terminálu nad vestibulem metra (západní strana, směrem k D1), která by spočívala v demolici stávající pěší betonové rampy a vybudování nových moderních výtahů, eskalátorů a schodišť. Tato varianta je v jednání, pokud by se to podařilo, dopravní omezení by spočívala v posunu autobusových zastávek o několik desítek metrů na nezbytně nutnou dobu. Metro zůstane v provozu. Při výstupu z metra směrem na starý Chodov vznikne nové náměstí.
Máme informace, že Dopravní podnik plánuje v letošním roce rekonstrukci stanice (výtah z nástupiště, podhledy, izolace, rozvody,...), ale i tato akce by měla proběhnout za plného provozu metra.


24.1.2014
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, zda v projektu počítáte také s potravinami typu Spar, Kaufland, jelikož nic takového v okolí není.
Děkuji


Dobrý den,
vnímáme, že v lokalitě tato služba chybí. Rádi bychom první a druhé nadzemní patro obsadili nájemci, kteří nabídnou širokou paletu zboží a služeb pro veřejnost. Prodej potravin předpokládáme spíše v konceptu většího množství jednotlivých specializovaných obchodů a jednoho menšího supermarketu (např. Tesco expes, Spar…). Konkrétní nájemci, zatím známi nejsou.


22.11.2013
Nemohli byste si to postavit někde jinde a nám nechat tento kousek Chodova tak jak je?
Tak vysoké domy jsou hnus. Nestojíme o to koukat na nějaké kanceláře.
Na Chodově podél dálnice je místa dost a dost.

Dobrý den, anubis2006,

postavit si to někde jinde nemůžeme. Není to naschvál, ale zkrátka proto, že jsme vlastníky pozemků, které jsou pro zástavbu tohoto typu určeny Územním plánem hl. m. Prahy. Opatov je navíc jedna z rozvojových lokalit (proto zde byla postavena i stanice metra Opatov). Jakkoli je to nepříjemné, tak kvůli pár obyvatelům Starého Chodova Opatov postaven nebyl. Navíc pozemky nepatří jen naší společnosti, ale i několika soukromým vlastníkům, kteří je po složitých peripetiích dostali zpět v žalostném stavu v rámci restitucí.
Ona žádost "nechte nám kousek Chodova" je tak těžko splnitelná. Navíc komu přesně bychom je měli nechat? Je to stejné jakoby Vám půl Chodova chodilo po zahradě, venčilo si na ní své psy, odhazovalo odpadky, vyšlapávalo cesty a urgovalo Vás, abyste se o všechno staral, sekal a udržoval. Navíc běda, jestli byste si chtěl na zahradě něco postavit, když už, tak u souseda na dvorku.
Rozumíme tomu, že průběh stavby naruší zdejší kolorit a do určité míry znepříjemní místní prostředí. Nicméně je to věc dočasná a věříme, že jsme schopni nabídnout obyvatelům i mnohé pozitivní.


7.11.2013
Dobry den,
rad bych se Vas zeptal na aktualni deni. Posledni informace je skoro 4 mesice stara (krome posouzeni vlivu na zivotni prostredi). Doslo jiz k nejakemu posunu? Muzete sepsat nejake casove harmonogramy, kdy by se potencialne mohlo zacit stavet, jak to dlouho potrva, jaka nas cekaji omezeni atd?

Jsme stále v přípravné fázi. To znamená, že stále probíhá posuzování vlivu projektu na životní prostředí. Je to proces poměrně časově náročný, který bude trvat zhruba do začátku příštího roku. Paralelně s tím, zpracováváme dokumentaci pro Územní řízení. Z pohledu získaných povolení ke stavbě tedy k žádnému většímu posunu nedošlo. Dle dnešního článku v deníku Metro, bychom měli stavět v létě roku 2014. Tato informace je ovšem mylná.

Omezení, která s výstavbou budou spojená budeme samozřejmě v dostatečném předstihu zveřejňovat, budeme se snažit provoz stanice metra zachovat. Autobusové zastávky budou přesunuty na provizorní stanoviště a vybudujeme rovněž potřebná pěší propojení. Fungování území v jednotlivých etapách výstavby bude zpracováno v samostatném projektu. Nyní je ovšem předčasné hovořit o konkrétních opatřeních.

Opravu a modernizaci vestibulu metra, vnímáme jako důležitý krok ke zlepšení vnímání celé lokality. Situace je ovšem složitá. Stávající nájemci mají uzavřené s DP nájemní smlouvy na dalších 20 let, čili hledání, pro všechny strany schůdného, řešení je problematické.

V tuto chvíli je obtížné stanovit nějaké konkrétní datum, nicméně se snažíme aby se začalo stavět mezi lety 2015 - 2016. Doba výstavby jednoho objektu bude přibližně dva roky a stavět se bude po etapách. Přičemž první etapa by měla zahrnovat:
- dva stavební objekty jižně od stanice metra
- modernizaci vestibulu s novými eskalátory, schodišti a výtahy
- náměstí při výstupu z metra
- nové BUS zastávky, chodník podél ulice Chilská
- prodloužení ulice Nad Lomy do ulice Chilská
- parkové úpravy


8.10.2013
Dobrý den. Domníváte se že v ulici Opatovská respektive Opatov až Háje je prostor pro obousměrný provoz tramvají a jejich zastávek ? Mě se sice ten nápad líbí ale přijde mi nereálný.

V rámci námi připravovaného projektu jsme tramvajovou trať a její prostorové a stavebně technické nároky detailně zpracovali pro úsek Litochlebské náměstí po křižovatku Opatovská - Chilská včetně kapacitních posouzení oněch křižovatek. Co se týká navazujícího úseku ulice Opatovská po Háje, domníváme se, že z prostorového hlediska je trasa reálná. Samozřejmě není možné uvažovat, že se umístění tratě neobjede bez nutných úprav středního dělícího pásu, který bude v některých úsecích komunikace nedostatečně široký (potřebná šíře je min. 7m). Tramvajová trať ovšem nahradí autobusy, které dnes Opatovskou zatěžují hlukem a emisemi, a eliminuje tak potřebu vyhrazených jízdních pruhů. Přivedení tramvaje na Jižní Město je strategické rozhodnutí vedení Hlavního města Prahy a investicí městských organizací, další studie TT mimo naše řešené území nepořizujeme a tudíž neznáme přesné šířkového uspořádání Opatovské. Tramvaj stejně jako Vy vnímáme pro JM přínosnou a snažíme se tento záměr podporovat. Dnes je tato trať ve stádiu pořízení změny v Územním plánu hl. m. Prahy, čili k realizaci může reálně dojít až v horizontu např. deseti let.

9.7.2013
Dobrý den, ráda bych se zeptala na tři zásadní věci:
1. Vstup do metra - píšete, že rekonstrukce stanice metra záleží na DP. Konstatuji, že již nyní je stanice metra zcela nevyhovující a pokud přibudou stovky cestujících do Centra NO, bude situace katastrofická. Máte již nyní smlouvu s DP, že rekonstrukce stanice včetně bezbariérového vstupu proběhne souběžně? Pokud tuto smlouvu nemáte, jak zaručíte, že bude situace řešena a vyřešena?
2. Jak zabráníte tomu, aby se ze Starého Chodova stala parkovací zóna pro Centrum NO? Pokud bude Vaše argumentace, že zde budou garáže - tyto budou jistě zpoplatněné a většina uživatelů bude parkovat na Starém Chodově, což velmi zhorší podmínky zdejších obyvatel!
3. Starý Chodov je samostatná "vesnice" do které jsou nyní dva vjezdy a Chodov je neprůjezdný, což nám vyhovuje, protože se zde pohybují pouze obyvatelé... Z vašeho projektu vyplývá, že Chodov na několika místech propojíte s Chilskou a Centrem NO, což z Chodova učiní tranzitní a parkovací zónu!


K Vaší první otázce: Stav vestibulu vnímáme rovněž jako nevyhovující. Neexistence bezbariérového řešení je otřesná. Tento stav se snažíme změnit. Již třetím rokem jednáme o spolupráci s DP. Situace je o to složitější, že se ve vedení DP stále mění personální obsazení a tím i názorové směřování celého podniku. Navíc uzavřené nájemní smlouvy se subjekty podnikajícími ve vestibulu a jejich neochota k jakékoli změně značně znemožňuje všechny investice, které by si již cca 30 let zakonzervovaná stanice zasloužila. Bohužel.
Ptáte se, jaké jsou záruky, že se s vestibulem něco stane? Proto abychom naše prostory obsadili seriózními nájemci je nutná i kultura prostředí. Mimoto náš projekt bez stavebně-technického provázání s vestibulem a mostem není možný. Rádi bychom docílily toho aby na každé straně vzniklo pevné schodiště, eskalátor a výtah. Vstup z vestibulu na úroveň nástupiště metra je investicí DP, dle našich informací mají studii připravenou, nicméně finanční prostředky vyhrazeny nikoli.

K Vaší druhé otázce: Dnes na našich pozemcích houfně parkují auta se středočeskými značkami, můžeme pozemky oplotit, můžeme volat policii, ale je to řešení? A důvod? Na Opatově je parkoviště P+R, které pojme cca 180 aut, při uvážení, že Opatov je hned na prvním sjezdu z dálnice D1, je kapacita naprosto nedostatečná. Usilujeme o vytvoření záchytného parkoviště P+R jihovýchodně od stanice metra Opatov a to stávající zrušit. Městu jsme nabídli, že zainvestujeme projektovou dokumentaci k novému domu P+R (cca 1000 Parkovacích míst), projednáme pozemkové směny a v našem projektu (v podzemních garážích) vyhradíme část patra rovněž pro P+R. Dnes je materiál předmětem diskusí ve vedení HMP. Problém parkování je obecně problémem celé Prahy, nevyřeší to jeden lokální investor, na to jsme malí páni. Ideální je promyšlený systém modrých zón, to musí ale prosadit Město ve spolupráci a v jednotné koncepci se všemi Městskými částmi = úkol volených zástupců. Existují v Evropě města, kde je P+R dokonce zadarmo (v Praze za 20Kč) a mimo něj jsou pouze vyhrazená místa s automaty nebo časovým omezením a zónami pro rezidenty. Tím by se parkování v Praze dalo vyřešit.

K Vaší třetí otázce: Dopravní propojení Starého Chodova s ulicí Chilskou byl jedním z požadavků MČ Prahy 11. Umožňuje to lepší průchodnost územím jednotkám integrovaného záchranného systému. Dopravní propojení ul. Bartůňkova již dnes existuje. Její napojení na ulici Chilská ovšem dnes nesplňuje normativní předpisy a její technický stav není nejlepší. Náš projekt ulici Bartůňkovu jen upraví do podoby odpovídajícím dnešním standardům pro místní komunikace. Ulice Nad Lomy se pak propojí na již založenou křižovatku ul. Chilská.


19.6.2013
Zastavil jsem se ve středu na chvíli u informačního stánku u metra Opatov.

Nejsem si jist, zda můj názor je názorem většiny, ale po pročtení informačního materiálu souhlasím s tvrzeními, že stanice metra je ve stavu, kdy bylo v 80-tých letech dostavěno. Provizorní malé obchody, území nikoho místy včetně zapomenutého stavebního materiálu. Chybí občanská vybavenost, která by lidem ušetřila cestu na Chodov a nabídla nová pracovní místa v místě jejich bydliště. Z hlediska určité obecné prestiže by při vjezdu do Prahy po D1 moderní budovy po pravé straně působily lépe než současné paneláky. Například podoba Chodova po vystavění OC a Business centra se nedá s předchozí podobou srovnat.

Otazník visí nad využitím kancelářských prostor. V současné době, kdy firmy šetří a ekonomikou přestávají proudit peníze, je k dispozici řada již postavených prostorů. Další otazník je tramvaj. Principiálně správný krok, ale počítá územní plán s prodloužením trati ze Spořilova nebo Hostivaře (Modřany vynechávám)? A nebyla by takto získaná dojezdová doba už lidmi neakceptovatelná?

Budu Vám držet palec, aby se většina lidí na věc umělo podívat z více a těch správných pohledů a věc se podařila.

Děkujeme

10.4.2013
Vážený/á, kdo připravujete odpovědi. Váš zaměstnavatel je jistě navýsost spokojený s Vaší PR prací. Ta je však i poněkud nepoctivá, poněkud klamavá. Proč ? Sdělujete, že domy budou vzdáleny AŽ 100 metrů od rodinných domků. Podstatné je, že jiné budou MÉNĚ než 30 metrů vzdálené! Co se skrývá pod vámi uvedenou velkou abecedou ? Že vedle 9 metrových domků budou bezprostředně trčet 50 či 70 metrové mrakodrapy. V této dimenzi je lhostejné zda budou mít 70, nebo 500 metrů výšky. Dosavadní plán , dle útvaru rozvoje Jižního Města, počítal posledních 20 let s 2 až 3 podlažními stavbami. Vy ho navyšujete na desetinásobek ! Při tom odmítáte graduální navyšování budov od starého Chodova k JM tak, aby došlo k plynulému, přirozenému přechodu a nabízíte symbolický "odskok" u nejvyššího podlaží. To nezmění stav, kdy se starý Chodov stane, obří betonovou hrází od JM oddělenou , lunaparkovou trpasličí vesničkou. Trváte stále na tom, že Váš projekt je v souladu s kvalitní architektůrou, urbanizací, estetikou a v souladu se stávajícím prostředím ?
jednoho podlaží .


Vážený pane,

nejsem si vědoma, že bych se ve svých odpovědích dopustila jakéhokoli klamání. Doufám, že Vám následující poskytnuté informace budou ku prospěchu a rozpýlý tak některé Vaše doměnky o mé nepoctivosti.

Dovolte mi na začítek pár drobných korekcí vašeho tvrzení. Územní plán je platný od roku 1999, čili je o něco mladší než 20 let. Územní plán rovněž není rigidním dílem, je si vědom svého hrubého měřítka a nemožností postihnout všechny vlivy na organizaci území. Proto ho lze předem daným postupem upravovat a měnit. My se v těchto naprosto legitimních mantinelech pohybujeme.

1. Stávající využití území nenavyšujeme na desetinásobek. Pouhým sečtením výměr funknčích ploch v Územním plánu a jejich vynásobením příslušným koeficientem (pro vaší kontrolu je možno se s potupem výpočtu seznámit zde viz část II, kapitola 4 - Míra využití území) dostanete, že je zde možno bez jakýchkoli úprav umístit cca 107.000 m2 podlažních ploch. Abychom byli naprosto korektní, nutno odečíst ty pozemky, se kterými neuvažujeme čímž dostaneme hodnotu cca 100.000 m2. My usilujeme o 166.000m2 - čili nenavyšujeme zástavbu 10x, ale 1,66x.

2. Co se týká vizí Útvaru rozvoje města o podobě této lokality není nám známo, že se pohybovaly v minimalistických dimenzích o dvou až třech patrech. Pakliže zůstanu pouze v historii vymezené posledními dvaceti lety napadá mě například Urbanistická koncepce autorů Novotný, Šváb, Žižkovský z roku 1993, kteří pojmuly okolí Opatova jako komerčně industriální zónu. Poměrně hustá zástaba zasahuje až k samotné hranici rodinných domů (mimochodem i dnes platný Územní plán rovněž připouští v jižní části zástavbu až k samotné hranici). Další studií je Studie regulace centra Jižního města od autorů Sedlák, Plicka, Sedlák, která svojí zástavbou rovněž zasahuje až k samotné hranici Starého Chodova. Novější studií zástavby je pak vize Opatova jako futuristického naprosto velkokapacitního, sevřeného města s řadou výškových budov zpracovanou roku 2008 z dílny achitekta Bílka. O rok později vznikla neméně futuristická vize od AA Aleš, která stejně jako některé výše uvedené, část stávající zástavby nezachovala vůbec. Určitě Vám neunikl i chystaný nový Územní plán tzv. Koncept - ten počítal s přivedením tramvajové trati středem území s mimoúrovňovým křížením s dálnicí D1 na jihu území a zástavbou 2,3 x kapacitnější než je tomu dnes... V rámci připravovaného projektu jsme se snažili všechny příslušné orgány přesvědčit o lepším, konekonců i pro obyvatele Starécho Chodova příznivějším, vedení tratě a to středem Chilské. Veškeré náklady spojené s dopravními expertizami jsme samozřejmně financovaly my. Vlivem tohoto se příprava našeho projektu výrazně zdržela. Naše snažení bylo do jisté míry korunováno úspěchem. Sice byl připravovaný Koncept územního plánu nakonec minulý rok v létě zrušen, ale naše navržená trasa středem ulice Chilská se objevila ve změnách dnešního Územního plánu - to by mělo poskytnout snad dostatečnou záruku stabilizace trati v území.
Tady bych si dovolila další komentáře o vizích na Opatově ukončit...
Orientační přehled s náhledy na zmíňované studie lze shlédnout na zde Pakliže jste se setkal i s jinými vizemi či záměry za posledních 20 určitě nám je pošlete, rádi se s nimi seznámíme a můžeme je uveřejnit na našich stránkách. Určitě se nebráníme jakémukoli srovnání.

3. Samozřejmě pohled na architekturu není a nemůže být jednotný. Nicnémě zároveň neříkáme, že ty šedé hmotové vizualizace jsou těmi objekty, které se tam skutečně v této podobě objeví. Berte je prosím jen jako jakýsi koncept, hrubou obálku. Důvodem je poměrně časově náročný proces přípravy projektu, kde do této chvíle nebyl dostatečný prostor pro diskuzi nad propracovanějším členěním a odstupňováním staveb či fasádním řešením. Nicméně jsme si vědomi potřeby citlivého přístupu k překonání výškové diverzity okolí. Zároveň Vás ujišťujeme, že máme naprosto zodpověný přístup k architektuře, je i v zájmu nás samotných aby tomu tak bylo.

4. Co se týká odstupové vzdálensoti, ráda bych uvedla, že byl na naše webové stránky již před časem umístěn výkres doplněný poměrovým měřítkem aby bylo zřejmé jaké jsou pro konkrétní sousedící domy odstupové vzdálenosti. Z něj též vyplývá, že se nikde odstup od sousedních budov nedostane pod zmiňovanou hranici 30 m. Ke shlédnutí na našich stránkách zde
Nic a nijak záměrně nepřekrucujeme a netajíme, bohužel se mi nepodařilo najít spojku AŽ psanou velkou abecenou, ale i kdyby jsme se dopustili v některé z našich odpovědí takovéto chyby, ujištuji Vás, že se jedná o chybu pouze stylistickou a nic se za ní skutečně neskrývá.

V horizontu dvou měsíců bude hotova maketa hmotového modelu, se kterou bychom chtěli přednostně seznámit všechny naše sousedy ze Starého Chodova. Bude možné si v terénu, nad plány a nad zmenšeným modelem zodpovědět veškeré Vaše dotazy.

9.2.2013
Dobry den, spise nez dotaz mam maly podnet k zamysleni. Vim,ze p.Sklenka navrhl OC Chodov. OC je oblozeno ruznymi svetlymi kamennymi obklady, ktere pri vetsim slunecnim osvetleni neuveritelne oslnuji a jsou neprijemne pro oci. Vypada to sice efektne,ale je to "uzivatelsky velmi neprijemne". Bohuzel ani vysazene male stromky uprostred betonu situaci nezlepsuji. Budete stavet Novy Opatov podobnym zpusobem? Primlouvala bych se za to,abyste se zamysleli i nad praktictejsi strankou veci, napr. pridat vice travnatych ploch, mene oslnujici materialy,apod.

Souhlasíme s Vámi, že pojetí fasád musí být odlišné od OC Chodov. Hledání výrazu, barevnosti a struktury fasády s ohledem na funkčnost a hospodárnost tak rozsáhlé zástavby je nelehký úkol. Vedeme proto řadu diskusí se zkušenými architekty a necháváme se volně inspirovat zdařilými evropskými projekty. Naší snahou je budovy odlišit, vymanit se ze škatulky unifikovaných administrativních center a nalézt svůj vlastní osobitý styl. Nechceme stavět objekty, kterým budou dominovat prosklené fasády, spíše se přikláníme k řešení s otevíratelnými okny a fasádou více zapadající do kontextu městského centra s živým bulvárem. Klademe si za cíl vytvořit centrum, které by plnilo svojí funkci nejen pro uživatele těchto budov, ale i pro obyvatele Opatova a dalších obytných celků.

Jsme si vědomi, že pro úspěšné fungování stavby takového formátu je nezbytně nutné vytvořit kvalitní veřejný prostor. Lidé se zde musejí chtít scházet, trávit svůj volný čas a nacházet zde místo k relaxaci. Proto se zabýváme řešením centrálního náměstí a parkovými úpravami, které zahrnují modelaci terénu, stavbu pěších a cyklistických cest a výsadbu kvalitní vzrostlé zeleně. Zamýšlené zelené plochy zaujímají cca 45% řešeného území.

Na našich stránkách jsou vidět pouze vizualizace hmotových modelů tzn. poskytují představu o kapacitě, místění staveb a uspořádání území. Jakmile bude k dispozici vizualizace se všemi detaily uveřejníme ji na našich webových stránkách.


9.1.2013
Dobrý den, účastnil jsem se několika veřejných schůzek, které organizujete. Vaši zástupci nesmiřitelně obhajují obludný projekt a změnu zastavěnosti území z minimálního na maximální. Občané stejně tak pravý opak. Je jasné, že nejste ochotni přistoupit ani na jakýkoliv kompromis, který někteří občané navrhují. Např. výšky a odstupňování tvaru budov. Na Jižním něstě jsou již dnes překročeny všechny myslitelné ekologické limity. Vy se oháníte na zakázku vypracovanými studiemi tzv. "expertů" . Jak je možné, aby ovzduší dle norem nepřijatelné, bylo ve Vaší studii přijatelné ? Jak můžete mít seriozní hlukovou st udii, když nevíte, z jakého materiálu budou fasády staveb ? Není důvod Vámi organizovaných schůzí jen splnit požadavek na veřejné projednání bez nalezení přijatelného kompromisu ?Díky za zveřejněnou odpověď, která bude zajímat jistě nejen mě. Zdravím L. Žídek

budu postupně reagovat na Vaše podněty:

"...změnu zastavěnosti území z minimálního na maximální..."
Není to pravda. Dle platného územního plánu jsou současné kódy míry využití území ve funkčních plochách SMJ od severu k jihu E, F, E. Náš záměr zahrnuje celkem 166.580 m2 hrubých podlažních ploch (HPP) v šesti objektech. To odpovídá kódům G, I, H. V jižní části území, kde žijete, se tedy jedná o navýšení z E na H, tedy o 3 stupně. Maximum by bylo písmeno K, tedy navýšení o 6 stupňů. Dále chci uvést, že připravovaný Koncept nového územního plánu Prahy, který několik let zpracovávali odborníci na Útvaru rozvoje hl. m. Prahy a který zohledňoval vývoj území a poslední vstupy, předpokládal v území daleko vyšší zastavěnost, tj. cca 230.000 m2 HPP a to bez nutnosti jakéhokoliv pozdějšího navyšování. Ještě v květnu 2012 to vypadalo, že tento územně plánovací dokument vstoupí v platnost k 1.1.2016.

"...Je jasné, že nejste ochotni přistoupit ani na jakýkoliv kompromis, který někteří občané navrhují. Např. výšky a odstupňování tvaru budov..."
Dnešní návrh zástavby se od všech předchozích zamýšlených značně liší. Není tak pravdou, že jsme nepřistoupili na žádný kompromis. Například jsme zvětšili odstup od zástavby Starého Chodova až na 100 m, odstupňovali jsme patra budov směrem k rodinné zástavbě, snížili jsme výškovou dominantu na dnešních cca 70 m, redukovali jsme počty stání na terénu, místo původně zamýšlených atrií jsme prostor mezi bloky budov propojili s veřejnou parkovou zelení. Na našem webu najdete obrázky, které tyto změny graficky znázorňují Projekt jsme od samého počátku konzultovali jak s příslušnými úřady, politickými a občanskými subjekty působícími na Jižním Městě, tak s experty na urbanismus, dopravu a životní prostředí a několika architekty. Připomínky občanů, které bylo možné zohlednit, jsme v návrhu zohlednili.

"...Na Jižním Městě jsou již dnes překročeny všechny myslitelné ekologické limity. Vy se oháníte na zakázku vypracovanými studiemi tzv. "expertů" . Jak je možné, aby ovzduší dle norem nepřijatelné, bylo ve Vaší studii přijatelné ?..."
Máte pravdu, že každý model je zatížen chybou způsobenou právě nejistotami ve vstupních hodnotách a zjednodušujícími výpočetními procesy simulujícími přírodní zákony. Ovšem to není v současných možnostech - při dnešní míře poznání - jakkoli napravit nebo zohlednit. Projekt je ve fázi projednání Dokumentace k územnímu rozhodnutí (DUR), čili přesné materiálové složení, stejně tak konstrukční a jiné detaily, zatím řešeny nejsou. Důvod je prostý: tato dokumentace má sloužit ke stabilizaci zastavovacího plánu, stanovení kapacit a základní organizace území, stanovení hmot a výšek a pro ověření, jestli dané území projekt v navržené podobě snese. Vzhledem k rozsahu projektu je v této chvíli předčasné zabývat se detaily ve chvíli, kdy nejsou schváleny základní rysy. Jestliže nám například hluková studie řekne, že bychom navrženou stavbou způsobili nepřípustný nárůst hluku, musíme projekt tomuto uzpůsobit. Stejný postup je v případě posuzování dalších aspektů jako je dopravní systém, oslunění, imise, vliv na krajinný ráz apod. Výsledkem je pak taková podoba projektu, která je v souladu s platnou legislativou - splňuje všechny požadavky, normy a předpisy. Co se týče imisí, provedli jsme měření a opravdu situace na Opatově není nijak optimistická, ovšem opět je to nešvar města, určité zlepšení bychom mohli očekávat zavedením náhradní ekologičtější veřejné dopravy. Náš projekt do zhoršení imisní situace nijak výrazně nepřispívá a ze studie dopadů na zdraví obyvatelstva je patrno, že se není čeho obávat. Na jednotlivých kapitolách hodnocení vlivu na životní prostředí pracují desítky expertů, kteří se mezi sebou neznají, někteří jsou specialisté zaměstnaní v městských organizacích atd.

"...Jak můžete mít seriozní hlukovou st udii, když nevíte, z jakého materiálu budou fasády staveb ?..."
Pro zpracování hlukové studie stačí vstupní údaje určující kategorie použitých materiálů z hlediska jejich hlukové odrazivosti a jejich rozsah. V Dokumentaci pro územní rozhodnutí jsou fasády navržené jako zděné s otevíratelnými okny, nikoliv celoskleněné. Není zatím řešeno přesně barevné pojetí, členění ploch, konkrétní materiály apod. S hlukem od D1 toho asi moc nenaděláme, ale hluk od Chilské ul. se realizací zástavby v některých místech starého Chodova zmírní. Celkovou situaci podpoříme výsadbou vzrostlé zeleně. S podrobnou hlukovou studií se můžete seznámit u nás v kanceláři nebo Vás rádi navštívíme.

"...Není důvod Vámi organizovaných schůzí jen splnit požadavek na veřejné projednání bez nalezení přijatelného kompromisu ?..."
Není. Žádný požadavek na veřejné projednání stanovený legislativou a úřady v aktuální fázi přípravy projektu neexistuje. Je to naše aktivita, náš zájem a naše vůle. Je to snaha projekt představit, diskutovat o něm, občany informovat a tam, kde je to možné, nalézat kompromisy. Troufám si říct, že tento přístup není zdaleka běžný.

Odpovědi na Vaše dotazy budou samozřejmě zveřejněny stejně jako u všech dotazů, které dostáváme. Nabízíme i zprostředkování odpovědí na konkrétní odborné dotazy, na které odpovědět neumíme, ale poptáme odborníky. Máme zpracovanou řadu průzkumů, rozborů a studií, které Vám v případě vašeho zájmu můžeme individuálně představit.


9.1.2013
Dobrý den,
bohužel budu mít výhled ze své zahrady a domu na vaši dominantu. Mám dva dotazy.
1)Zajímalo by mě, zda by jste chtěl mít také takový výhled?
2)Dodrželi jste maximální povolenou výšku budovy vůči vzdálenosti od rodinných domů v ulici Starochodovská? Maximální výška může být maximálně rovna vzdálenosti od sousedního objektu. Vzdálenost odhaduji na 50 m (podle situace) a výšku tak na 70 m (17patex4m konstrukční výška).


K Vašemu prvnímu dotazu uvádím, že by mi výhled na moderní zástavbu nevadil. Je třeba uvážit, že žijeme ve městě, nikoliv volné krajině, a proto je pohled z okna na okolní hustší zástavbu běžný. Jestliže žijete necelých 200 metrů od stanice metra, v jejímž okolí jsou pozemky určené platným Územním plánem z r. 1999 k zastavění městským jádrem a již od dob vzniku Jižního Města je zde plánováno kapacitní centrum nadmístního významu, nelze předpokládat, že stávající podoba místa je trvalá. Žijete v blízkosti frekventovaného dopravního uzlu a zároveň v místě, které dlouhodobě chátrá, na kterém zůstaly zbytky zařízení staveniště z dob budování metra zarůstající náletovou zelení s prošlapanými cestičkami a hromadícími se černými skládkami. Troufám si tvrdit, že Váš dnešní výhled není nijak atraktivní. Pohled na moderní náměstí, důstojné komunikace, udržovanou parkovou zeleň a zajímavou architekturu vnímám jako hodnotnější.

Chápeme Vaši obavu ze změny podoby Opatova, ale ujišťujeme Vás, že odstup navrhované zástavby od první řady rodinných domů, kde pravděpodobně bydlíte, je v souladu s platnými předpisy, které zmiňujete. Úroveň atiky nejvyšší budovy bude ve výšce 70 m (výška max. 74 m s technologiemi, které ovšem nebudou z uliční úrovně viditelné). Pro lepší ilustraci se můžete podívat na situaci se zkresleným odstupem 100 m od nejbližšího bodu nejvyšší budovy našeho projektu. Pokud máte zájem, sdělte nám č.p. Vašeho domu a připravíme Vám vizualizaci - přesný pohled na navrhovaný komplex.

V následujících dnech budeme pořádat veřejnou prezentaci - setkání s občany, kde bude možné Vaše připomínky diskutovat nad výkresy a odbornými studiemi. Detailnější informace o místě a čase konání upřesníme v letáčku, který brzy naleznete v poštovní schránce.

Pakliže máte zájem dozvědět se více informací nebo položit další otázky, neváhejte nás znovu kontaktovat. Rádi Vás navštívíme nebo můžete přijít do naší kanceláře a seznámit se s projektovou dokumentací.


1.1.2013
Dobrý den,zajímá mě kdy asi tak přibližně začnete realizovat první projekty a jaké to přesně budou,váš projekt se mi hodně líbí,budovy vypadaj zajímavě,na Opatově jsem parkrát byl a vypadá to tam podlě mě tragicky.

Aktuálně je příprava projektu ve fázi projednání Dokumentace pro územní rozhodnutí a probíhá zjišťovací řízení EIA (posouzení vlivů na životní prostředí). Vydání územního rozhodnutí na celý komplex předpokládáme ke konci letošního roku. Stavební povolení se následně bude projednávat pro každý objekt zvlášť. S výstavbou bychom rádi začali v 2. polovině roku 2014, přičemž první fáze bude zahrnovat okolí stanice metra, dvě budovy jižně od stanice metra a novou komunikaci propojující ulici Starochodovskou a Chilskou v prodloužení stávající ulice Nad Lomy.
V rámci dalšího rozvoje území je plánovaná realizace tramvajové trati ze Spořilova na Háje, která bude vedena v lokalitě Opatova středem ulice Chilské. Časování realizace tramvaje ale nedokážeme odhadnout, jedná o akci města, se kterou se pouze koordinujeme. Ve stadiu příprav je také veřejně prospěšná stavba kapacitního záchytného parkoviště P+R s kapacitou cca 1000 stání u metra Opatov na východní straně území. P+R je veřejněprospěšná stavba a o její realizaci rovněž rozhoduje vedení Hl. města Prahy, nikoliv soukromý subjekt.
Souhlasím s Vámi, že prostředí Opatova je dnes velmi neutěšené a zanedbané. Od dob budování metra zůstává bez využití, přitom je to frekventovaný dopravní uzel u dálnice a velkého obytného celku. Již v době vzniku Jižního Města se na Opatově předpokládala realizace městského centra, ale nikdy k ní nedošlo. Po sametové revoluci situaci zkomplikovaly zdlouhavé restituce a složité majetkové vztahy v území. Vestibul metra je v zoufalém stavu, iniciujeme v tomto směru jednání s Dopravním podnikem hl. m. Prahy a věříme, že dojde k významné revitalizaci v dohledné době.


17.9.2012
Dobrý den, děláte si z nás srandu? Bydlím v ulici Zdiměřická, přímo kolem baráku jezdí 363, hlučná, která budí v noci, a to nemám nikterak křehký spánek. Na Opatovské už jezdí autobusy, které taky v porovnání s auty jsou dost hlučné a vy tu ještě chcete zavést tramvaje? Opatovská je hlavní tepna, kde stoupá provoz a vy chcete způsobit dobravní zácpy?

Na úvod je třeba zmínit, že naše společnost tramvajovou trať, navzdory některým závádějícím novinovým článkům, zavádět ani financovat nebude. Soukromý subjekt nemůže plánovat a rozhodovat o tom, kde a kdy má vést veřejná hromadná doprava. Podle odboníků na dopravu a Městské části Prahy 11 je přivedení tramvaje na Jižní Město přínosem. Poskytne alternativu k metru a nahradí tak vytížené autobusové linky, které dnes neúměrně zatěžují Chilskou a Opatovskou ulici jak hlukem tak splodinami. Co se týká hlučnosti tramvají, tak ta je dána konstrukcí kolejového svršku. Klasicky se používá kolejnice žlábková, která je upevněna do železobetonového panelu nejčatěji BKV. Tato varianta, která je použita na většině tramvajových tratích v Praze je poměrně hlučná, s tím s Vámi souhlasím. Nicméně dnes je trend výstavby takový, že pokud podmínky umožňují zřizují se tramvaje s otevřeným kolejovým ložem. Jedná se o konstrukci, kde jsou do štěrkového lože pokládány klasické příčné betonové pražce a na ně upevňovány kolejnice širokopatní (může jít i o klasický typ S49 běžně použivaný pro železniční dráhu). Takové řešení výrazně omezí hlučnost. Dalším přídavným opatřením ke snížení hladiny hluku může být upevnění blokovnice ke stojině kolejnice. Prostor, který je mezi kolejnicemi a pražci, je vyplněn štěrkem nebo jsou užity travní pásy. Takové řešení lze ovšem provést jen v takovém šířkovém uspořádání komunikace, aby umožnila vznik tramvajového pásu. Na úseku Litochlebské náměstí - Opatovská ulice toto řešení až na úseky křižovatek využít bezesporu lze. Nedávno realizované tzv. nízkohlučné tratě jsou v ulici Poděbradská a na Barrandově, další zdařilou rekonstrukcí prošla i trať v Dejvicích vedená z Vítězného náměstí na Podbabu.
Tramvajová trať je v současné době v přípravné fázi. V dnes platném Územním plánu tramvajová trať není, proto je nejprve nutno tuto změnu provést, aby bylo možné ji vůbec začít realizovat. Schvalování tzv. Celoměstsky významých změn je poměrně složitý a časově náročný legislativní proces a je plně v kompetenci Magistrátu hlavního města Prahy a následně Dopravního podniku hl. m. Prahy a dalších institucí, které projekt budou financovat. Naše společnost nemůže urychlit, zastavit či jinak ovlivnit proces pořizování těchto změn. V rámci přípravy našeho projektu jsme ovšem vedení tramvajové trati poměrně důkladně ověřovali. Zpracovány máme varianty uzlových křižovatek s vedením tramvajové trati i bez a zároveň je prověřena i kapacita přímo souvisejích komunikací (Chilská, Opatovská, Túrkova, Ke Stáčírně, Hviezdoslavova). Podle všech odborných expertýz a při zavední příslušných dopravních opatření k žádnému kolapsu v území nedojde. Není ani v našem zájmu vybudovat městské centrum, kde nebude fungovat dopravní systém.


16.8.2012
Vážení, vaše odpovědi na dotazy znějí velice vzletně, ale skutečnost je taková, že byl již v minulém roce proveden geologický výzkum na několika místech zatravněné plochy - směrem ke Starochodovské, kde byl kopec s možností sáňkování.Dosud vyhrnuté kameny a zeminu neuvedl nikdo do původního stavu, o zpětném zatravnění zdevastované plochy nejevíte zřejmě zájem-stavět se přece začne už v příštím roce, takže zbytečná, i když minimální, investice-obyvatelé Jižáku to "skousnou",jako jiné, daleko závažnější záležitosti.Toto je jeden z příkladů, jak developer necitlivě přistupuje k zamýšlenému projektu a životnímu prostředí.Obávám se ,že bude hůř. Váš projekt se mi nicméně líbí, mám však obavy, že bude poplatný nikoli poptávce občanů,ale zájmu developerů.

V listopadu loňského roku probíhalo měření vibrací od metra ve vykopaných jámách. Po skončení prací jsme jámy zasypali a dnes jsou téměř zarostlé. Podle našeho mínění je pojem „zdevastovaná plocha“ trochu nadsazený termín. Terén je zarovnaný a celkem dobře zarůstá, v zimě určitě nebude sáňkování nijak omezeno. Momentálně se věnujeme pro nás, a troufnu si říci i pro obyvatele, důležitým činnostem v území. V příštím týdnu bude zahájena demolice bývalého krytu CO při ulici Bartůňkova. Kryt je zdevastovaný a jak jsme se mnohokrát přesvědčili, přebývají v něm bezdomovci a narkomani. Několikrát jsme nechali celé území vyčistit od neuvěřitelného množství navezeného odpadu. Pravidelně (tzn. každý týden!!!) řešíme stále přibývající černé skládky. Zrovna jedna byla právě vedle sáňkovacího kopečku. Podle nás děláme pro lokalitu v tuto chvíli opravdu maximum.

13.8.2012
Podle katastru nemovitostí jsou majiteli části předmětných pozemků i jiní majitelé než vaše společnost. Brzdí to start výstavby nebo je to dohodnuto smlouvami a v pořádku?
Kdy tedy začne hlavní stavební činnost, omezení průjezdnosti ulice Bartůňkova a dokončení projektu?


Některé pozemky jsou ve vlastnictví naší společnosti Starochodovská a.s., na další část pozemků máme uzavřené dlouhodobé nájemní smlouvy, což se v náhledu do Katastru nezobrazuje. V současné době jsme ve fázi projednávání dokumentace pro územní rozhodnutí. Po získání všech povolení předpokládáme zahájení přípravy území a výstavby v průběhu roku 2014. Průjezd ulicí Bartůňkova se nahradí plnohodnotnou komunikací a propojí tak část Starého Chodova s ulicí Chilskou. Než ovšem nastane dočasná uzavírka této silnice bude zřízeno, o něco málo jižněji, prodloužení komunikace Nad Lomy. Celý projekt plánujeme stavět v jedné etapě, tzn. stavební činnost bude probíhat kontinuálně a dokončení areálu je plánováno na rok 2018.
V nadcházejících dnech bude probíhat odstraňování krytu civilní ochrany obyvatelstva na severu území v blízkosti Litochlebského náměstí. Pro staveništní dopravu bude průjezd Bartůňkovou zakázán provizorním dopravním značením. Pro ostatní dopravu bude průjezd beze změny.


3.7.2012
Dobrý den, zajímá mě, zda v plánovaném projektu, kde je uvedeno centrální park a městský park bude možno venčit psy? V centru Prahy je několik parků či zahrad, kde je vstup s psy zakázán, nebo je zakázáno jejich volné pobíhání. V současné době lze psy kolem metra Opatov nechat volně pobíhat a byla bych ráda kdyby tomu zůstalo tak i v budoucnosti. Většina mladých rodin má psa a není vyjímkou vidět mamiku s kočárkem a psem.
Předem děkuji za odpověď.


Připravovaný park se snažíme vnímat jako park pro „všechny“ tzn. že by kromě ploch určených výhradně pro relaxaci, cyklistické trasy, dětských koutků atp. měla vzniknout i plocha umožňující volný pohyb domácích mazlíčků. Tento koncept je vidět například v parku nedaleko stanice metra Vysočanská, kde jsou všechny tyto funkce zastoupeny a poskytují tak příjemné prostředí jak pro pejskaře, sportovce, tak rodiny s dětmi.


11.4.2012
Prosím o uvedení, jak je záměr v souladu s platným územním plánem hlavního města Prahy (1999), s regulativy funkčního a prostorového využití území. Územní plán by měl být závazným podkladem pro umisťování staveb. Z vašich odpovědí vyplývá, že dáváte přednost moderní zástavbě s důrazem na osobitou architekturu a atmosféru městského centra...... chcete, aby připravovaný projekt umožňoval vznik městského centra s náměstím restauracemi a parkem.... Městské prostředí však "dělají" lidé, kteří tam žijí, tj. bydlí a nedojíždí jenom za prací.
Odpovědi jsou v rozporu s navrhovaným záměrem, který je monofunkční, zahrnuje pouze výstavbu kanceláří.
Předem děkuji za odpověď.


Dobrý den
Plánovaný projekt NOVÝ OPATOV je připravován na podkladě platného Územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy (ÚP) z r. 1999. Kdyby tomu tak nebylo, nebylo by možné záměr vůbec projednat - předložit dotčeným ogánům k vyjádření. Bez doložení souladu záměru s ÚP nelze vydat územní rozhodnutí.
Je třeba ale říci, že ÚP určitě není posvátným, nedotknutelným a na celá desetiletí zakonzervavaným dokumentem. Ani jeho tvůci k ÚP tak nepřistupují. Vzhledem k poměrně "hrubému" měřítku (1: 10.000) a výraznému nezohlednění všech souvislostí jako jsou například majetkové hranice a další faktory, které se přirozeně s časem mění, nelze v rámci jeho přípravy do ÚP logicky zahnout všechny (často variantní) představy o vývoji území. Právě z těchto důvodů je možné ÚP upravovat nebo měnit a to vždy podle jasně daných pravidel a postupů, které jsou formulovány v tzv. Metodickém pokynu. Tento dokument stanovuje, jak lze zcela legální cestou provádět změny nebo úpravy ÚP. Není to tedy tak, že jakákoli úprava ÚP je jakousi "nelegální" záležitostí.
Náš projekt se nachází ve funkčních plochách SMJ (území smíšeného městského jádra s kódy míry využití území E, F, E, a v ploše SV (území všeobecně smíšené) s kódem využití území E. V takto definovaném území lze tedy umístit zástavbu o cca 100.000 m2 HPP (hrubé podlažní plochy). Námi navrhovaný komplex počítá s cca 165.000 m2 HPP. Abychom v územním řízení prokázali soulad s ÚP, musíme žádat o úpravu ÚP, konkétně o úpravu míry využití území. Místo kódů míry využití území E, F, E žádáme o kódy G, I, H. Toto navýšení probíhá citlivě a to o 2 až maximálně 3 stupně. Zároveň stojí za zmínku, že koncept nového územního plánu by umožňoval zástavbu o 200 000 - 260 000 m2 HPP.
Rovněž procentuální zastoupení zeleně je v souladu s nově navrhovanými kódy. Administrativní využití bude sice lehce převyšovat 60%, ale neznamená to, že by to mělo nějaký objektivně měřitelný negativní vliv na území. Dokonce pokud bychom navrhli zástavbu bez úprav ÚP, došlo by při určité konstelaci funkcí k vyššímu dopravnímu zatížení než je námi navrhovaný projekt (pakliže byste chtěla detailnější vysvětlení, můžeme poskytnout).
Rozvojem a urbanizací celého prostředí Opatova jsme se pečlivě zabývali, nechali jsme zpracovat komplexní studii, která ověřovala jak optimálně stabilizovat budoucí zástavbu co do počtu HPP a vlivu na dopravní zatížení.
K Vašemu tvrzení, že: "Městské prostředí však dělají lidé, kteří tam žijí, tj. bydlí a nedojíždí jenom za prací.", uvádím, že Jižní Město mělo být podle původních návrhů (z 60. let) moderní zástavbou s vlastním centrem, službami i pracovními příležitostmi. To, co se z původních představ zrealizovalo, byly obytné celky bez náměstí, bez bulvárů, bez obchodů a kulturních a společenských budov. Aby městské centrum mohli tvořit lidé, jak píšete, je třeba, aby v místě i pracovali, nakupovali, trávili svůj čas v městském prostoru, na náměstí a v parcích, našli zde příležitost pro kulturní a sportovní vyžití a ne se jen vraceli domů na přespání jako do noclehárny. Bytových domů je v okolí dostatek a navrhnout funkci bydlení do našeho projektu v blízkosti D1 a poměrně rušné komunikace Chilská by byl neuvážený krok každého developera. Netvrdíme, že postavením jednoho centra na Opatově nastane překotná změna a z celého Jižního Města se rázem stane lepší místo, ale věříme, že k této změně NOVÝ OPATOV výrazně přispěje.

19.3.2012
Dobrý den,
zajímalo by mě, kdy by podle vašeho projektu měla začít rekonstrukce vestibulu metra a okolí a na jak dlouho rekonstrukci této časti plánujete. Děkuji za odpověď.


Dobrý den
Vestibul je a zůstane nadále ve vlastnictví Dopravního podniku hl. m. Prahy a proto stanovit datum rekonstrukce není tak úplně v naší kompetenci.
Nicméně vnímáme jeho rekonstrukci jako nutnou a měla by probíhat nejen v koordinaci s naší zástavbou, ale i s plánovanou tramvajovou tratí . V současné době se snažíme zahájit jednání s Dopravním podnikem hl. m. Prahy na téma bezbariérového propojení nástupiště s vestibulem a s autobusovými zastávkami, opravy mostu, rekonstrukce veřejných wc, budoucí možné změně dispozice vestibulu, demolice spirálové rampy a efektivnějším uspořádání BUS zastávek na západní straně Chilské. V některých bodech se rýsuje konkrétnější postup, ovšem vzhledem ke složitosti celého problému bychom viděli zahájení rekonstrukce v předstihu nebo maximálně paralelně s naší výstavou, tedy zhruba za dva roky. Doba po kterou by rekonstrukce měla probíhat je závislá na konečném rozsahu prací a finančních zdrojích Dopravního podniku.


4.2.2012
Dobrý den,
jsem velký fanda do tramvají a zajímalo by mě, kudy přesně má vést v rámci projektu uvažovaná tramvajová linka na Jižní Město. Z plánků jsem pochopil, že přes LItochlebské nám. a dále ul. Chilskou. Nikde jsem ale nevyčetl, kde by měla být konečná. Mě osobně přijde logické umístění na v tuto dobu vyloženě zoufalý plácek u metra Háje u bus. stanice směr Horčičkova, který by tak aspoň dostal trochu "fazónu". Co Vy na to? 2. otázka v této souvislosti - Jak chcete řešit vedení tramvajové linky v úseku Na Pahorku - Chodovec - Chodovská tvrz? Uvažujete o stavbě širšího mostu? Každopádně si nakonec po zvážení všech pro a proti paradoxně myslím, že pokud se zavedou celoplošně ekobusy, nemá tramvaj berličku. Bylo by to oživení, mít mezi paneláky tramvaje, ale připadá mi to jako neefektivní investice, která spíše zkomplikuje plynulost dopravy. Předem děkuji za odpověď.


Dobrý den,
máte pravdu, tramvajová trať o celkové délce cca 6,5 km by měla vést ze Spořilova na Opatov a dále na Háje, s konečnou stanicí v místě stávající BUS točny v ul. Výstavní. V současné době je přivedení tramvajové trati na Jižní Město ve fázi projednání změny platného Územního plánu hl. m. Prahy, protože vedení TT v této lokalitě v něm není řešeno. Této změně Územního plánu bude nutně předcházet ověřovací studie, jejímž smyslem bude právě zhodnocení technických a prostorových možností území. Zadavatelem studie bude MHMP Útvar rozvoje města. Naše společnost připravuje projekt NOVÝ OPATOV západně od ulice Chilské. Problematikou tramvaje na Jižním Městě se zabýváme v souvislosti s naším investičním záměrem – z pohledu rozvoje širšího území, návrhu dopravního systému, koordinace apod. Aktuálně se např. řeší kolize s plánovanou protihlukovou stěnou na Spořilově. My jako developer tedy nejsme zadavatelem studie TT ani jejím budoucím investorem. V rámci našeho projektu jsme se intenzivně zabývali jejím vedením v úseku od Litochlebského náměstí ke křižovatce Chilská x Opatovská. Nechali jsme zpracovat studii několika variant vedení TT v tomto úseku, včetně posudku únosnosti mostu nad stanicí Opatov. Vedení se v těchto místech ukázalo proveditelné i bez nutnosti rozšíření stávajícího mostu. Přivedení tramvaje do území bychom přivítali, vnímáme ji jako městotvorný prvek a současně i jako spolehlivou a ekologickou alternativu k autobusové dopravě. K Vaší otázce plošného zavedení ekobusů se z naší pozice nemůžeme odborně vyjádřit. Koncepci MHD v Praze neovlivníme a nemáme k dispozici ani žádná čísla, která by srovnávala dopravní intenzity vyvolané tramvajovou tratí s nárůstem autobusových linek. schematické mapky vedení tramvajové tratě zde

16.11.2011
Regeneraci Opatova vítám, neboť v jeho těsné blízkosti bydlím už 21 let. V poslední době se hodně mění Centrální park, bohužel ale zejména směrem od Hájů (radnice to tam má blíž než na opačnou stranu u Opatova). Právě ten konec parku u Opatova je dost opomíjen, vzniklo tady pouze hřiště pro větší děti. Jen se jaksi "zapomnělo" na přístupovou cestu k němu, takže se chodí po vyšlapané cestě, která ovšem za mokra není nejideálnější.
Pokud by se tedy podařilo s DP Metro vyjednat i změnu směrem do sídliště tak, aby to neomezilo jejich zázemí a zároveň pomohlo nám, kteří tudy denně chodíme, bude to prima. Mimochodem např. pevné schody vpravo od budovy zázemí DP Metro jsou velice nebezpečné, neboť mají kovové hrany a jsou vylité asfaltem, taže za ty roky jsou poměrně dost vyšlapané. I ty by si zasloužily "nový kabát", když uvážíte, že je to hlavní přístupová cesta směrem k sídlišti.
Umístění LaPutyky Rosti Nováka se snad také bude líbit.



14.11.2011
Dobrý den,
projekt vypadá zajímavě, důležité ovšem bude to, co se nakonec postaví. Pokud nyní jednáte s DP hl.m.Prahy o úpravě vestibulu metra Opatov, stálo by za úvahu udělat výstup i směrem do sídliště, tedy v místě, kde je nyní pouze výtah z nástupiště a to ještě s obsluhou. Takže např. staří lidé, kterým pevné schodiště dělá problém, ho nemohou použít. Na JM za 30 let hodně zestárly nejen stavby, ale i jeho ubyvatelé. Ovšem nejen jim, ale i maminkám s kačárky by výstup s jezdícími schody směrem k sídlišti hodně pomohl. Mám ovšem dojem, že vše se točí pouze bezprostředně okolo hlavní komunikace Chilská a dál se nic neřeší. Děkuji za odpověď.


Dobrý den,
v rámci regenerace vestibulu budou zřízeny jak nové eskalátory, tak bezbariérové přístupy - výtahy z úrovně vestibulu na úroveň nástupišť autobusů po obou stranách ul. Chilské. Celý proces obnovy vestibulu není jednoduchou záležitostí ať už z konstrukčního nebo legislativního pohledu. Na východní straně nástupiště, směrem do sídliště, prověřujeme možnost zřízení nového výtahu bez obsluhy. Na této straně ale nástupiště navazuje na rozsáhlý podzemní objekt a zařízení DP Metro, který je patrný na začátku Centrálního parku.
Do těchto míst plánujeme umístit netradiční multifunkční objekt, který by sem vnesl moderní atmosféru a kulturní program a i z tohoto pohledu umístění vertikálních komunikací prověřujeme.


9.11.2011
Dobrý den
Váš projekt se mi líbi, konečně se něco udělá s místem, o které se nikdo léta nestaral. Jen bych se vás chtěl zeptat jestli tam budou obchody typu potraviny a zelenina a rychlé občerstvení , protože dnes jsou tyto obchody poměrně daleko a v okolí chybí, když nepočítám samošku a obchody v podchodu. Docela dlouho jsem chodil do bufetu v podchodu metra na držškovou polívku, ale nedávno jsem s tím přestal, protože jsem po ní měl několik dnů střevní potíže. Díky za odpověď


Dobrý den
Děkujeme za kladnou reakci. Složení budoucích nájemců je těžké v této chvíli 100% stanovit. Necháváme se inspirovat funkčními modely ze zahraničí a velice se nám líbí např. projekt Naschmarkt a rádi bychom menší obdobu zrealizovali v centrální části území při výstupu z metra Opatov. Jde o koncepci živého moderního a vkusného tržiště, kde se prodávají kvalitní potraviny a zároveň je možnost posedět v kavárnách a restauracích, které provozují známí šéfkuchaři. Věříme, že se nám tento záměr povede zrealizovat.


4.11.2011
V článku pana Janečka (časopis Klíč č. 12 se uvádí: Studie řešení dopravy zohledňovala intenzity dopravy ve výhledu až do roku 2018. To je opravdu směšné. Výhled intenzity dopravy v horizontu 6 let !!! To je nehorázně blbé. V tomto případě je 15-20 let minimum. Jestli takovou studii neumíte udělat, nebo o její nezbytnosti přesvědčit patřičná místa, tak jděte dělat něco jiného. Druhá věc: Nevyšší budova na Opatvě bude mít odhadem 13 podlaží a pak následuje původní 1-2 podlažní zástavba. Já osobně to považuju za urbanistické zvěrstvo. Nepište mi do opovědi o oddělujícím zeleném pásu širokém min. 50 m. Hmota toho monstra spolu s dalšími plánovanými objekty spolehlivě ten Starý Chodov "zabije". A ještě jedno doporučení. Postavte se mezi 7-9 hod. na Litochlebské n. a pak mi napište co vám poradili konzultanti v oboru dopravy. A co takhle nárůst výstavby ať už bytové nebo průmyslové ve Zdiměřicích na Kocandě, v Jesenici ....Na opravdovou velkorysost řešení nemáte peníze a ani není ve vašem zájmu.

Dobrý den
Zpracování studie s výhledovými intenzitami automobilové dopravy do roku 2018 není naším výmyslem, ale horizont stanovený úřady. Intenzity se zpracovávají nezávisle na dvou odborných pracovištích a to TSK-ÚDI a URM. Útvar rozvoje města (URM) jako tvůrce Územního plánu má zároveň hlavní slovo ve stanovení časových horizontů. V celkovém modelu intenzit bylo zohledněno např. naplnění přilehlých rozvojových ploch dle platného Územního plánu sídelního útvaru Hlavního města Prahy, kapacitní možnosti stávajícího dopravního systému a předpokládaná dostavba komunikační sítě. Z tohoto pohledu se jeví vstupující hodnoty pro následný výpočet kapacit křižovatek dostačující. Těžko se dá vypočítat intenzita dopravy s dvacetiletým výhledem už jen z toho pohledu, že je diskutabilní, jaká dopravní opatření budou v budoucnu zavedena v rámci regulace automobilové dopravy v centru města, jaký bude Územní plán, stav MHD atd.
Hodnocení celkové koncepce zástavby je ryze subjektivní záležitostí. Setkáváme se s lidmi, kterým se náš záměr líbí a na Opatově uvítají proměnu dnes neudržované lokality v živý bulvár. Otázkou pro nás zůstává, co si představujete pod pojmem velkorysost řešení. Naše kroky směřují k tomu, abychom vytvořili místo, kde budou lidé rádi trávit svůj volný čas i pracovní dobu. V neposlední řadě se snažíme prosadit a zajistit fungování projektu, který by měl vyrůst na východní straně od výstupu z metra směrem k centrálnímu parku. Rádi bychom, aby se nám podařilo otevřít prostor pro kvalitní zábavu pro děti a jejich rodiče, pořádání výstav, koncertů a dalších kulturních a sportovních aktivit. Myslíme si, že díky kvalitní a promyšlené architektuře a vůbec celkové změně rázu okolí odstraníme tradiční osazenstvo bezdomovců a narkomanů před vestibulem metra.

3.11.2011
Ráda bych se zeptala na bezpečný přístup do metra opatov a jetli je v plánu odstranění betonoveho schodiště, které je v zimním období nebezpečné

Dobrý den
Stav vestibulu Opatov plus pěší vazby na zastávky autobusů nepředstavují příjemné a dnešním standardům odpovídající prostředí. Této skutečnosti jsme si vědomi, a proto se společně s týmem architektů snažíme najít řešení, jak celý komunikační uzel mezi metrem a autobusy společně s vestibulem metra propojit tak, aby na místě vzniklo náměstí v podobě městského centra. Co se týká betonové točny, tak právě v těchto dnech jednáme s Dopravním podnikem hl. m. Prahy o jejím odstranění.


3.11.2011
Dobrý den, váš projekt se mi velice líbí, nicméně bych ráda věděla, zda zůstane zachována samoobsluha na Opatově. Je to perla mezi potravinami. Děkuji

Dobrý den,
sdílíme Váš názor, že menší samoobsluha do vestibulu metra určitě patří a usilujeme o to, aby i po rekonstrukci a modernizaci vestibulu byla tato služba občanům zachována.


2.11.2011
Co z toho bude mít developer je jasné, lukrativní kanceláře u Metra a D1 půjdou na dračku. Jako obyvatele P11 mě ale zajímá co z toho budou mít právě obyvatelé ?
Z projektu jasně vyplývá že průměrně 70 % nadzemních pater budou kancelářské plochy, tedy nic pro obyvatele, podzemní garáže vygenerují více než 1000 nových průjezdů automobilů denně a jako bonus bude ještě více přeplněné Metro které je už teď v exponovaných časech za hranicí kapacity a obdobně i autobusy. Nájmy v podobných objektech bývají vysoké, takže o nějakých službách nebo malých krámcích nemůže být ani řeč, uživí se leda tak standardní osazenstvo nákupních center, kterých ovšem máme dostatek na Chodově a třeba takový švec bude nadále sci-fi.
Případné pracovní místa pro místní jako zaměstnance ve firmách v kancelářích jsou rovněž mimo realitu, firmy jež si mohou dovolit vysoké nájmy obvykle zaměstnávají draze placené odborníky, kteří obvykle nebydlí v panelových domech, ale dojíždějí auty ze širokého okolí Prahy.
Pohádkám o multifunkčním objektu věří s prominutím jenom Hurvínek, existuje příliš mnoho možností jak se z realizace vykroutit nebo ho pak dodatečně změnit na komerční objekt.
V souhrnu tedy jedno negativum za druhým. Proto se ptám, zaplatí delevoper alespoň jako malou satisfakci rekonstrukci stanice Opatov tak aby byl bezbariérový přístup k Metru a bezbariérový přestup BUS-Metro ? Tuším správně že dostanu odpověď že to není věc delevopera a že to by si musela zaplatit P11+Praha, minimálně už proto že na plánku je stávající schodiště ?


Dobrý den
Nejprve mi dovolte reagovat na Váš dotaz,co z toho budou mít obyvatelé? Vestibul metra Opatov dozná rekonstrukce včetně zřízení nových bezbariérových přístupů. Místo zarostlé skládky stavebního materiálu z dob budování metra se promění v park a lidé, kteří budou využívat území byť jen jako dopravní či přestupní uzel se nebudou muset dívat na pochybné existence a procházet temnými zákoutími, když chtějí přestoupit z metra na autobus. Rozhodně jsme si vědomi nárůstu dopravního zatížení, ale tento trend je všude a omezení výstavby ho rozhodně nevyřeší. V rámci všech stupňů projektové dokumentace s dopravou počítáme a necháváme si specialisty v oblasti dopravního inženýrství posuzovat kapacity křižovatek a sledovat širší návaznosti na dopravu, takže tuto oblast rozhodně nepodceňujeme ani nepřehlížíme. Se společností ROPID a DP konzultujeme souvislosti týkající se kapacit MHD. V rámci přípravy projektu Nový Opatov vznikly prověřovací studie a byla zahájena série jednání týkající se možnosti přivedení tramvajové tratě na území Prahy 11. Ostatně i pro nás je důležité, aby doprava fungovala.
K dalšímu Vašemu podnětu o ševci, nemyslíme si, že by sehnat nájemce na služby typu švec by bylo sci-fi, ostatně v nákupních centrech v Praze, kde jsou nájmy vysoké, existují a prosperují. Osvědčenou obchodní strategií je kombinace jednotek, které mají velmi frekventovanou návštěvnost s těmi, kde je návštěvnost menší. Nájemné se pak odvíjí podle toho, co které využítí projektu přináší.
Děkujeme za Váš dotaz, pakliže budete mít další připomínky určitě nás znovu kontaktujte.


2.11.2011
Usadil jsem se v této čtvrti kraji, abych byl dál od centra. A tady mi ho někdo cpe opět pod nos...Můžete mi vysvětlit třeba přínos tramvají? A stavbu pofidérního bulváru cca 1 km od cedule, označující konec Prahy? O strašných kancelářských barácích nemá cenu diskutovat, není to tak dávno, co se podobná šílenost prezentovala na Hájích jako Porto Háje a developer používal podobné argumenty jako zde...Je mi z toho smutno.

Dobrý den,
na úvod nám dovolte pár čísel.
Náš projekt připravujeme na Jižním Městě, kde v současné době žije přibližně 80 tisíc obyvatel. Vestibulem stanice metra Opatov projde denně 34 tisíc obyvatel a přepravní kapacita a technický stav 30 let staré trasy metra C nemají velké rezervy. Takže přínos tramvaje, jakožto dalšího dopravního propojení, je jasně zřetelný. Tramvajová trať není jen naší vlastní iniciativou, ale s propojením Spořilova a Opatova je počítáno i v Konceptu Územního plánu hl. města Prahy. Tramvaj je ekologický, spolehlivý a městotvorný dopravní prostředek a její vedení by mohlo nahradit řadu autobusových linek na území Jižního Města.
Dnes je Opatov pouze frekventovaným dopravním uzlem.Už v době plánování Jižního Města byla v okolí stanice metra navržena koncentrovaná zástavba městského centra. Dnes na tuto myšlenku navazujeme a chceme, aby připravovaný projekt umožňoval vznik městského centra s náměstím, obchody, restauracemi a parkem.
V současné době jsme ve fázi urbanistické studie zástavby, architektonické pojetí jednotlivých staveb postupně hledáme. Dáváme ale přednost moderní zástavbě s důrazem na osobitou architekturu s atmosférou městského centra před celoprosklenými fasádami. Věříme, že náš záměr promění dlouhou dobu neudržovanou lokalitu, kde se v nepřehledných zákoutích koncentrují bezdomovci a skládky odpadků, v důstojné místo - ať už pro ty, kteří zde budou pracovat, nakupovat a cestovat, tak i pro obyvatele žijící v okolí.


30.10.2011
Dobrý den páni podnikatelé.
Vy nám vnucujete propojení ulic Starochodovské s Chilskou pro naše dobro.
To znamená ,že všichni příjdeme o klid ve slepé klidné oblasti kde jsme jen sami. Místo toho budeme mít rušnou průjezdnou -zkracovací komunikaci,zkrátka druhou Chilskou. V dnešní době kdy se staví proti hlukové bariéri tak nám začleníte do našeho klidného prostředí hluk, prach,nebezpečnost , která z této situace plyne. Vy tu nebydlíte, jen podnikáte na náš vrub. Prosím přehodnoťe tento Váš názor.


Dobrý den
Celá problematika je poněkud složitější a nelze ji chápat bez jistých souvislostí. Například dnes se do oblasti celého Starého Chodova dostanete pouze jednou komunikací a to ulicí V Benátkách. Jediný příjezd / výjezd z území dnes představuje nerovnoměrné rozložení dopravních pohybů a nadměrné dopravní zatížení pro obyvatele, kteří žijí u příjezdových komunikací. Existuje sice ještě jeden příjezd a to ulicí Bartůňkova, ale její technický stav ani způsob napojení na ul. Chilskou je dlouhodobě nevyhovující a rozhodně neodpovídá potřebné kvalitě ani příslušným předpisům.
Vytvoření propojení mezi Chilskou ul. a Starým Chodovem bylo požadavkem ze strany Magistrátu Hlavního města Prahy, odboru dopravy. Celé dopravní řešení jsme pečlivě konzultovali i s Městskou částí Praha 11, Policií ČR a specialisty v oboru dopravního inženýrství.
Propojení mezi Chilskou a Starochodovskou vítají i členové OS Chodov, kterým jsme navrhované řešení při pravidelných prezentacích představili. Přinese rovněž lepší obsluhu území vozidly integrovaného záchranného systému jako jsou sanitky, hasičská vozidla apod.
Ze zpracovaných intenzit předpokládané automobilové dopravy v ulici Chilská lze vlivem připravované výstavby logicky předpokládat jistý nárůst průjezdů automobilů, nicméně se nejedná o žádná dramatická čísla.
Co se týká ulice Starochodovská, tak jsme veškeré zásobování a sjezdy do garáží koncipovali z nově navržených komunikací Nad Lomy a Bartůňkova přímo do podzemní komunikace, čili nepočítáme s jejím využitím jako „průjezdné a zkracovací“. Navíc území podél této ulice je zamýšleno jako klidová zóna pro odpočinek nebo sportovní aktivity. Celý park bude terénně upraven tak, aby směrem k zástavbě rodinných domků vzniklo klidné prostředí.
Doufáme, že se Vám dostalo odpovědi a pakliže budete mít další připomínky určitě nás znovu kontaktujte.


21.10.2011
Dobrý den, bydlíme v RD v ulici V Lomech. Zajímalo by mě, zda součástí studie a posléze projektu bude i hluková a světelná studie. Kamarádka žije také v RD - v Zakouřilově ulici - a přes dálnici jí svítí až do obýváku neony ze skleněných objektů administrativních center a reklam. Světelný smog je velmi nepříjemný. Rovněž se značně zvýšila hluková úroveň, a to odrazem od velkých skleněných ploch. Máme obavy, že ke stejnému stavu dojde i ve Vámi navrhovaném projektu.
Dále po špatných zkušenostech s výstavbou centra Eurotel v naší ulici, kdy při zhutňování betonu jsme byli v noci nepřetržitě až do ranních hodin rušeni, budeme žádat o dodržování režimu ve stavbě i v dopravě. A nakonec z uveřejněného projektu nevyplývá výškový poměr Vámi zamýšlených staveb vzhledem k přilehlé zástavbě RD.

V současné době připravujeme tzv. zjišťovací řízení EIA, v rámci kterého se posuzuje míra vlivu připravovaného záměru na životní prostředí. Jako podklad pro toto posouzení se bude mimo jiné provádět i měření hluku, měření kvality ovzduší, dendrologický průzkum apod.
V našem projektu neuvažujeme s celoprosklenými fasádami u všech objektů v plném rozsahu. Projekt The Park na druhé straně dálnice je koncipován jako technologický park – sídlo IT firem. My chceme dosáhnout jiné atmosféry a navrhujeme především klasické fasády s parapety, které působí hmotněji a k podobě městského centra se podle našeho názoru více hodí. Míra světelného smogu tudíž nebude dosahovat stejných hodnot jako u projektu The Park. Navíc hlavní živé a osvětlené fasády budou probíhat podél ulice Chilské a směrem ke Starému Chodovu se bude otvírat klidová zóna v podobě parku.
V průběhu výstavby určitě budeme postupovat podle příslušných předpisů a budeme dodržovat respektovat požadavky úřadů včetně předepsaných hlukových limitů. Hluková studie celého území se teprve zpracovává a nemáme k dispozici konkrétní čísla, nicméně nepředpokládáme, že by došlo k výraznému zvýšení hlučnosti, popřípadě počítáme i s variantou kdy bude potřeba zajistit nějaké opatření např. v podobě terénních úprav parku a vysázení kvalitní zeleně či úpravou fasád.
Celý projekt je ve fázi příprav a proto máme pouze orientační vizualizace, nicméně už nyní je patrný výškový poměr mezi rodinnou zástavbou a budoucím centrem Nový Opatov. V dohledné době budeme mít hotový model území ve 3D a následně ho uveřejníme i na našich stránkách.
Za Vaše podněty a připomínky děkujeme, a pokud budete chtít naši odpověď na další otázky, určitě nás znovu kontaktujte.

7.10.2011
Dobrý den!Nevadí mi přestavba a rekonstrukce metra Opatov a jeho okolí,i když radeji tíhnu k prírodě-tedy pohledem na zeleń,ale jsem v šoku z výškových budov.Hlavně té,která je navrhnuta na jizní straně místo odstavného parkoviště a místo louky vedle panel.domu ul.Nad Opatovem.Myslým si,že takové strašáky tu již máme dva a více jich není zapotřebí.Dále...nechápu co zamýšlíte s pečovatelským domom,kterému na jednom plánu odeberete půl parku a na druhém zmizí i budova.Diky Vám za odpovědˇ.
Naše společnost plánuje v současné době výstavbu jen v části Opatov západ, podél ulice Chilská. Vizualizace, která zobrazuje širší okolí je zpracovaná pouze jako výhledová urbanistická studie a byla vytvořena na podnět úřadů. V tuto chvíli se tedy intenzivně zabýváme jen částí západní. Podoba města se neustále mění a je proto těžké predikovat co bude nebo nebude jednou v místě sousedícím s ulicí Nad Opatovem. Na našich webových stránkách uveřejňujeme postupně všechny aktuality týkající se projektu a výkres se zakreslením hranice námi řešeného území je nově k nahlédnutí v galerii.
Děkujeme za Váš zájem a v případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat.


5.10.2011
Dobrý den,
co kromě kanceláří nabídnete obyvatelům okolí ? Z modelu není třeba jasné umístění metra Opatov - budete stanici nějak předělávat ? Pokud ano, bude nějak omezený provoz stanice ? Jaký je časový horizont výstavby ? K dotazu ohledně zastavění sáňkovacího kopečku jste odpověděli, že místo přírody plánujete kulturní centrum. Bude ale zachovaná i nějaká venkovní zeleň pro "pohybovější" aktivity než je sezení v různých kroužcích uvnitř budovy ? Myslím, že současné děti se nasedí zavřené uvnitř příliš a potřebují spíš lítat venku, což je ale problém, protože se postupně všechno zastavuje. Takže plánujete nějaké sportoviště ? A co ostatní vybavenost - jelikož tam plánujete spoustu kanceláří, co např. školka pro zaměstnance těchto kanceláří ? Stávající na Jižním Městě rozhodně nepatří mezi nevyužité. V nedalekém projektu Milíčovský háj není ani jeden nebytový prostor pro služby, ani jediné venkovní hřiště. Budou ve Vámi navrhované venkovní úpravě nějaké vodní prvky ? Kašny na Jižním Městě asi vůbec nejsou, bylo by to oživení. Děkuji za odpověď.

Co se týká termínu zahájení stavby, dá se očekávat, že zahájení prací bude v roce 2013. Samotné stavební práce jsou připravovány, tak aby neomezily provoz stanice, lze však očekávat možné omezení pohybu cestujících ve vestibulu a na současných zastávkách MHD.
Do galerie na našich webových stránkách jsme umístili schematický příčný řez ulicí Chilská a stanicí Opatov, kde by měla být patrna pozice zástavby vůči trase metra. Administrativní plochy jsou umístěny až od 3 nadzemních podlaží. Takže obyvatelům z okolí a nejen pro ně, vytvoříme místo, kde bude možné v prostředí širokého bulváru nakupovat a využívat občanskou vybavenost. První a druhé nadzemní podlaží bude sloužit veřejným službám, obchodu a gastronomii. Současný vestibul se promění v obchodní pasáž a bude plynule přecházet v náměstí, které v této části Opatova rozhodně chybí.
Souhlasíme s Vámi, že vodní prvky oživují celkovou atmosféru a dotvářejí charakter města, a proto nevylučujeme i možnost, že se podaří do náměstí začlenit kašnu nebo fontánu.
Rozhodně nebudeme nahrazovat přírodu kulturním centrem. Toto centrum by mělo stát na opačné straně než je námi zamýšlený projekt a to u výstupu z vestibulu metra směrem k centrálnímu parku.
Co se týká jakýchkoli pohybových aktivit, tak k nim bude možno využívat park, který bude oddělovat současnou zástavbu Starého Chodova od moderních staveb. V rámci tohoto parku pak vznikne klidová zóna pro odpočinek, pěší i cyklistické stezky a rozhodně pamatujeme i na vodní prvky, které se snažíme do místa pro zeleň umístit. V rámci terénních úprav určitě vznikne i kopeček na bobování pro děti. Zřídit školku pro zaměstnance je určitě dobrým nápadem, ale záleží na společnosti, která si budoucí prostory pronajme, některé firmy školky podporují a připravované prostory tuto možnost určitě nevylučují. Umístění stávajícího sportoviště se nám zdá vzhledem k vazbě na Centrální park vhodnější, ale v okolí metra může být i fitcentrum, vše záleží na finální skladbě a poptávce nájemců.
Doufáme, že jsme na veškeré vaše dotazy uspokojivě odpověděli a v případě dalších otázek a připomínek nás neváhejte kontaktovat.


5.10.2011
Do schránky jsme dostal informaci, že na Opatově budete stavět vysoké věžáky. V novinách i ve Vašich prezentacích jste tvrdili, že budou 8 mi patrové. Jak to tedy bude?
Uděláte něco i s tím příšerným vestibulem? Žije tu 100.000 lidí, ale je to tu šedivé a hnusné, o víkendu "chcípl pes".

Můžeme Vás ujistit, že žádné „vysoké věžáky“ stavět neplánujeme.
Na našich webových stránkách aktualizujeme současný stav projektu a tak, jak vypadá námi prezentovaná hmotová studie, tak odpovídá i našemu záměru.
Celkem se tedy jedná o šest budov, které mají okolo 7 – 10 nadzemních pater, přičemž jednotlivé budovy jsou koncipovány tak, aby se zástavba zvedala směrem ke středu území, kde bude vytvářet přirozené městské centrum s náměstím a obchody. Nejvyšší stavbou bude max. 15 podlažní stavba přilehlá právě k náměstí, která bude tvořit jediný dominantní prvek v lokalitě. Pro lepší představu o celkové zástavbě Vás odkáži na naše webové stránky, kde je aktuálně přidána vizualizace.
Ohledně Vašeho dotazu zanedbaného vestibulu je naše odpověď jednoznačně ano. Naší snahou je proměnit v kvalitní obchodní pasáž, součástí modernizace budou i autobusové zastávky a vybudování nových eskalátorů, výtahů a schodišť. Vzhledem ke složité majetkoprávní situaci objektů a pozemků navazujících na metro, se nedá stanovit přesnější termín, ale průběžně budeme aktualizovat informace na našich stránkách www.novyopatov.cz
Děkujeme za Váš zájem a v případě jakýchkoli dalších dotazů nás kontaktujte


4.10.2011
Lidé co žijí v blízkosti Opatova nechtějí přijít o část Centrálního parku. Chtějí zeleň, ne baráky.. Jde jen o prachy. A píšete, že by tu měl být hotel.? Je zde hotel Opatov který je nevyužitý, prázdný, zkrachovalý ? a bude zde další hotel ? Šílený. Vůbec se stavbou nesouhlasím, ale o mne a další přece nejde.

Děkujeme za dotaz.
Naše společnost rozhodně svoji stavbou do Centrálního parku nezasahuje a ani zasahovat nezamýšlí. Jsme v části podél ulice Chilské směrem ke Starému Chodovu. Náletovou zeleň, kterou jsme vykáceli a prostor, který jsme uklidili, bude z části sloužit pro budoucí výstavbu a z části pro budoucí upravenou parkovou zeleň.

Protože se považujeme též za lidi, co chtějí zeleň, bude součástí našeho projektu hodnotná, udržovaná zeleň, která bude veřejně přístupná. Současný "prales" nikým neudržovaný je jen semeništěm fetující mládeže a homelessů.

Bezesporu "jde jen o prachy" - pokud použijete tuto zkratku. Naše společnost je developerem, tzn. Na svoji výplatu si vyděláváme tím, že připravujeme různě různé projekty, které následně stavíme, projekty buď pronajímáme nebo prodáváme a z toho následně vyplácíme i výplatu našim zaměstnancům. Mimo jiné nás ta práce i baví, spatřujeme v ní smysl a jsme pyšní, pokud se úspěšně povede a je následně oceněna budoucími uživateli.

Hotel Opatov bezesporu není inspirací pro naší představu o hotelu. Rádi bychom v lokalitě Opatova postavili moderní čtyřhvězdičkový hotel, který bude převážně využíván klienty našeho i sousedních projektů. Obchodníci, kteří jsou na cestách vekou část týdne, ocení kvalitní hotel včetně zázemí. Hotelová restaurace/kavárna, jako i další související služby jako kadeřnictví, čistírna, kongresové zázemí apod., mohou být zajisté využívány i dalšími subjekty z okolí.

Prosím, nepodléhejte panice, důkladně se s projektem na našich stránkách seznamte. V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat.


21.9.2011
Dobrý den,
mám dotaz jen ohledně dětí. Je ve vašem projektu myšleno i na děti.?
Malý kopeček u zastávky metra Opatov využívaly děti k sáňkování a podobným zimním aktivitám . Bylo to velmi příjemné. Ve Vámi navrhovaném "skleněném pekle" už to nebude nikdy takto přirozeně "přírodní ".
Promiňte tento povzdech. Podobné stavby jsou na druhé straně dálnice, je to velmi studené, neosobní a cizí.


Dobrý den,
děkujeme za Vaši připomínku.
Na děti v našem projektu určitě myslíme. V rámci výstavby a celkové revitalizace území připravujeme také multifunkční kulturní objekt, jehož hlavní náplní bude program a péče pro / o děti - ať už to bude divadlo, různé kroužky, představení, výstavy, dílny, workshopy, ale také specializované pedagogicko-psychologicko-sociální poradenství apod.
Mezi nově připravovanou výstavbou a RD Starého Chodova vznikne parkově upravená zeleň s cyklostezkami, pěšími cestami a vodními prvky. V rámci terénních úprav parku určitě kopeček na bobování pro děti bude.
Přirovnání k skleněným administrativním budovám na druhé straně dálnice (projekt THE PARK) určitě není na místě. Náš projekt je zatím ve fázi urbanistické studie, proto jsou všechny objekty ve vizualizacích jen jako jednotné hmoty, ale v dalších fázích se chceme posunout k architektonicky atraktivní rozmanité zástavbě odpovídající atmosféře městského centra, včetně pojetí kultivovaných veřejných prostor - ulic, náměstí.
Dnešní stav území je v žalostném stavu, od dob výstavby metra zůstává prakticky bez údržby. Stavební odpad je zarostlý náletovou zelení, opakovaně se objevují černé skládky, přebývají tam bezdomovci, vykrádají se zaparkovaná auta. To všechno se snažíme změnit, rozsáhlý úklid území jsme zahájili minulý týden.
Věříme, že naše kroky vedou k rozvoji celé lokality Opatov.


23.5.2011
Jak bude řešeno zásobování a veškerý staveništní provoz v průběhu výstavby? To budou všechny auta jezdit přes rodinnou zástavbu starého Chodova?

V současné době je zpracovaná kompletní dokumentace komunikace Nad Lomy, resp. jejího prodloužení, které propojí ulici Starochodovskou a Chilskou. Tuto komunikaci bychom rádi realizovali v roce 2012, tedy ještě před zahájením výstavby celého komplexu NOVÝ OPATOV. Věříme, že toto komunikační propojení obyvatelé starého Chodova přivítají, protože zlepší dopravní obslužnost celého území.

23.5.2011
Jaké bude funkční využití všech budov?

Ve všech objektech budou převážně kanceláře a to od třetího nadzemního podlaží. První dvě podlaží budou využity pro obchodní jednotky, gastronomii a služby. Rádi bychom, aby parter byl velmi živý a pro chodce atraktivní. Ve střední části vznikne náměstí na úrovni dnešních zastávek autobusů. Jednáme o využití části výškové budovy u metra pro hotel s konferenčním zázemím.

23.5.2011
Zahrnuje projekt NOVÝ OPATOV zástavbu pozemků po obou stranách Chilské ulice? Z obrázků to není úplně jednoznačné.

Projekt NOVÝ OPATOV je situován pouze na západní stranu Chilské ulice, tedy směrem k dálnici D1. V situacích i digitálním modelu ale pracujeme i s návrhem zástavby východní části území směrem do sídliště a Centrálního parku, protože území je potřeba řešit v širších vztazích jako celek – ať už z pohledu urbanistického (kompozice hmot, provozní vazby, zeleň…), dopravního řešení, funkčního využití apod.



© 2011 REFLECTA Development a.s. Designed by Mellow a.s.